زنگ ششم کرونا در گیلان به صدا درآمد

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۰۶:۰۹ چاپ کد خبر: 136601
[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسؤولان ستاد کرونا استان گیلان از احتمال خیز ششم کرونا در استان گیلان خبر داده اند. 

قاسم نژاد، جانشین رئیس ستاد استانی کرونا در گیلان افزایش شمار مبتلایان و بستری شدگان بیماری کرونا در استان را تایید و به مردم توصیه کرده که رعایت شیوه نامه های بهداشتی با جدیت بیشتری از گرفته شود. 

به گفته جانشین رئیس ستاد استانی کرونا، گیلان از جمله استان های با پوشش بالای تزریق واکسن در کشور است. 

فردین مهرابیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفته است دو شهر رودسر و رودبار از زرد به وضعیت نارنجی درآمده اند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان کاهش موازین بهداشتی، افزایش میزان تردد به ویژه از سوی مسافران، کاهش حساسیت مردم و همچنین افزایش عادی انگاری ها را از عمده دلایل افزایش بیماران کرونا در استان برشمرده است. 

به گفته وی، در حال حاضر ۳۴۹ بیمار کرونا در کل بیمارستان های گیلان بستری هستند که ۵۰ تن از آن ها طی شبانه روز گذشته در مراکز بیمارستانی پذیرش شده اند. 

گرچه واکسیناسیون در گیلان به سرعت درحال انجام است اما به نظر می رسد عده ای نه تنها درعدم رعایت پروتکل های بهداشتی بلکه در تزریق واکسن نیز کوتاهی کرده اند، بستری ۷۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها گواهی بر این ادعا است. 

علیرغم قرار گرفتن گیلان در زمره استانهای در آستانه پیک ششم کرونا در کشور، همچنان عده ای مردم جانشان را در کف دست گرفته و پروتکل های بهداشتی را جدی نمی گیرند. 

در حال حاضر با تغییر رنگ کرونایی در استان گیلان به ویژه شهرستان رشت، بسیاری از مراسم ها از جمله جشن های ازدواج در تالارهای پذیرایی از سر گرفته شده و بیم تشدید مضاعف کرونا در استان را تقویت کرده است. 

مردمی که در بحران کرونا تعدادی از بستگان خود را از دست داده اند و خود پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، بسیار از عادی انگاری و کاهش حساسیت مردم نسبت به کرونا نگران هستند؛ بماند که عده ای همچنان در تزریق واکسن کرونا به جهت پیشگیری از این ویروس وحشی و منحوس همچنان درنگ و گاها مقاومت می کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان