[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در پی فعالیت سامانه سرد و بارشی در گیلان، هم اکنون آب وهوای استان چهره سرد، بارشی و برفی به خود گرفته است.

اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای گیلان اعلام کرد: در محور اسالم به خلخال نزولات جوی به شکل برف است. خبرنگار فارس نیز از بارش برف ۱۰ سانتی متری در نقاط مرتفع تالش خبر داده است.

خبرنگاران فارس در گیلان نیز آب وهوای استان را در تمامی شهرستان ها با بارش های شدید باران گزارش کرده اند.

همچنین در پی شدت بارش های باران در استان گیلان،  آب گرفتگی ها و سیلاب ها نیز در سطح رودخانه های استان مشاهده می شود.

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در گفت وگو با فارس گفته است: از شروع بارندگی ها از شب گذشته در غرب و شرق استان بیشترین بارندگی با میزان ۸۰ میلی متر بوده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، حجم آب رودخانه ای استان در حال بالا آمدن و فعلاً نیمه سیلابی است و با ادامه بارش های عصر و امشب شرایط رودخانه های احتمالاً سیلابی خواهد شد.

مرادی همچنین اعلام کرده که  رودخانه های چافرود رضوانشهر، شلمانرود، پسیخان رشت، ماسوله رودخان در محدوده سد لاستیکی باغبانان فومن، خسرو محله آستارا، گشت رودخان در محل پل آبنمای روستای رودبار چیره فومن، پیربازار، سیاهمزگی در شفت، کانال شمرود آستانه اشرفیه و زاکلیبررود در محدوده روستای مازی کله شهرستان لاهیجان در آستانه سیلابی شدن قرار دارند.

هواشناسی گیلان نیز در آخرین بروز رسانی های خود گزارش گرده که شدت بارش ها در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق غربی و جلگه مرکزی  استان طی ساعت اخیر بوده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان