[ad_1]

میر حجت علی اکبر نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه با توجه به جوجه ریزی خوب انجام شده در شهریور ماه امسال کمبودی در زمینه مرغ در استان گیلان نداریم، اظهار کرد: بر اساس گزارش کشتارگاه ها روزانه ۵۰۰ تا ۵۵۰ تن مرغ آماده طبخ وارد بازار می شود.

وی با بیان اینکه میزان مصرف روزانه مرغ در استان گیلان حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ تن است، گفت: مازاد تولید در گیلان به استان های البرز و تهران ارسال می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار، اضافه کرد: با توجه به اعلام صدا و سیما مبنی بر افزایش قیمت مرغ به ۳۱ هزار تومان مرغداری های استان گیلان نیز این قیمت را مد نظر قرار داده اند.

وی با بیان اینکه بر همین اساس مرغ با قیمت ۲۹ هزار تومان به عمده فروشی ها و با قیمت مصرفی ۳۱ هزار تومان در بازار عرضه می شود، تأکید کرد: تمام نهاده های مورد نیاز مرغداران نیز در سامانه بازارگاه ثبت و به دست آنها می رسد.

علی اکبر نژاد با اشاره به اینکه بر اساس آمارها تا دو آینده کمبودی در زمینه مرغ در استان گیلان نداریم، گفت: استان گیلان دارای ۸۶۰ مرغداری گوشتی با ظرفیت تولید سالانه ۲۱ میلیون قطعه مرغ است.

وی با بیان اینکه روزانه ۵۰۰ تا ۵۵۰ تن مرغ در این استان تولید می شود، افزود: در طول ماه مرغداری های استان گیلان ۱۵ تا ۱۶ هزار تن مرغ تولید و وارد بازار می کنند که این نشان دهنده عدم مشکل و کمبود در زمینه تولید و عرضه است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر افزایش قیمت مرغ بر اساس اعلام سراسری بوده است، اضافه کرد: هر قیمتی که به صورت سراسری اعلام شود از سوی مرغداران گیلان رعایت خواهد شد.

وی با اشاره به نظارت و بازرسی از روند تولید، توزیع و عرضه مرغ با همکاری سازمان صمت و سایر دستگاه های دخیل، گفت: تلاش می شود تا گرانی فروشی در سطح شهر انجام نشود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان