[ad_1]

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه آخرین آمارهای واکسیناسیون کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۸۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال گیلان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال گیلان نیز دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند، گفت: استان گیلان از این نظر جایگاه دوم در سطح کشور را دارد.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان در ادامه به نقش مهم واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کنترل و مهار کرونا اشاره کرد و افزود: بر اساس یافته های پزشکی تمام واکسن های موجود بدون توجه به نوع آنها سیستم ایمنی افراد را در برابر کرونا افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه افراد واکسینه در صورت مبتلا به بیماری کرونا دارای علائم بسیار خفیف هستند، اضافه کرد: تزریق واکسن باعث کاهش شدت بیماری و همچنین کاهش زمان بستری و مرگ و میرها است.

مهرابیان ادامه داد: بر اساس آمارها میزان مرگ و میر و یا ابتلاء به کرونا در افرادی که واکسن را دریافت نکرده اند بسیاری بالاتر است لذا توصیه می شود همه افرادی که تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکرده اند برای تزریق واکسن اقدام کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان