[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه های نمازجمعه این هفته بخش اسالم با ذکر آیات الهی قرآن در مبارزه و جهاد با کفار و منافقین به بیان اهمیت و ریشه مبارزه با استکبار جهانی در متون دینی پرداخت.

امام جمعه اسالم با اشاره به اقدام آشکار ایالات تروریستی آمریکا در دزدی از نفتکش جمهوری اسلامی ایران این اقدام را نقض آشکار قوانین بین المللی و یکی دیگر از جنایات استکبار جهانی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

حجت الاسلام باقری افزود: اقدام سریع و قاطع نیروی دریایی سپاه در مقابله با دزدی دریایی آمریکایی ها نشان از دست برتر و آمادگی و قدرت بالای پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با تهدیدات دشمن است.

وی این حادثه را دلیل روشنی برای ادامه و استمرار مبارزه با استکبار جهانی دانست و گفت: آمریکایی ها و غربی ها در زبان و ظاهر یک چیز می گویند ولی در عمل نشان می دهند که هیچگاه قابل اعتماد نیستند.

امام جمعه اسالم با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی و تعریف فرهنگ، تأکید کرد: نقش فرهنگ در جامعه به مثابه یک معیار و میزان برای انجام درست امور است و کشور ما هم از لحاظ فرهنگ دینی و هم از لحاظ فرهنگ ملی سابقه بسیار غنی دارد و از مقایسه آداب و رسوم ما با آداب رسوم غربی ها می توان فهمید کدام یک متمدن و کدامیک وحشی هستند.

امام جمعه اسالم با اشاره به هجمه های صورت گرفته علیه نهاد نماز جمعه در هفته های اخیر، گفت: متأسفانه عده ای که با رانت و رابطه وارد صدا و سیما شده اند یک طرفه به قاضی می روند و با استفاده از کارشناسانی که هیچ اطلاعی از روال کار ائمه جمعه ندارند فقط به این جایگاه می تازند.

باقری با بیان اینکه ائمه جمعه با فساد مبارزه می کنند ولی برخورد با مفسد وظیفه قوه قضائیه است، افزود: نمی توانیم در تریبون نماز جمعه از امامان معصوم سخن بگویم اما بر خلاف فرمایش آنها آبروی افراد را ببریم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان