[ad_1]

امیر مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش باران و احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان گیلان، اظهار کرد: به محض دریافت هشدار سطح نارنجی تمام اقدامات لازم برای مقابله هر گونه بحران و حادثه ای انجام شد.

وی با بیان اینکه تیم های عملیاتی واکنش سریع ستاد مدیریت بحران در همه شهرستان ها آماده و پای کار بودند، افزود: تمام گزارش های ارسالی از سطح شهرستان بررسی و در کوتاه ترین زمان رسیدگی می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه بر اثر شدت بارش باران گزارش طغیان رودخانه در سیاهکل به ستاد مدیریت بحران استان رسید، گفت: بالا آمدن رودخانه شمرود سبب مسدود شدن موقتی راه مواصلاتی و فرعی شش روستا در این منطقه شده است.

وی ادامه داد: این بسته بودن به دلیل آسیب به مسیر ارتباطی نبوده بلکه برای حفظ جان مردم این منطقه این مسیر مسدود شده است.

مرادی با اشاره به طغیان رودخانه سی و سه پل در شهرستان تالش، گفت: با توجه به لایروبی این رودخانه طی هفته گذشته بالا آمدن آب این رودخانه مشکلی برای مردم منطقه به وجود نیاورده است.

وی با بیان اینکه همه مسیرهای مسدود شده مربوط به مناطقی است که در آن منطقه پل های آب نما وجود دارد، افزود: در شهرستان فومن نیز بالا آمدن آب رودخانه ها و غرقابی شدن پل های آب نمای دو روستای رودبارچیره و شکالگوراب این مسیرها برای حفظ جان مردم تا فروکش کردن آب مسدود شده اند.

مدیر کل مدیریت بحران گیلان تصریح کرد: در شهرستان های آستانه اشرفیه و شفت نیز به همین صورت بوده و مسیر پل های آب نما به دلیل طغیان رودخانه ها تا فروکش کردن آب بسته شده است.

وی همچنین به قطعی آب ۷۶۰ خانوار در منطقه امامزاده هاشم شهرستان شفت اشاره و تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته مشکل قطعی آب حل شده است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان