[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با ابزار نگرانی از ورود به موج ششم کرونا، اظهار کرد: با تلاش کادر درمان و پرستاران، و اجرای طرح واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از پیک پنجم گذر کرده ایم.

وی با بیان اینکه هر گونه عادی انگاری و بی توجهی به دستور العمل های بهداشتی شرایط شکننده گیلان را سخت می کند، گفت: باید اقدامات لازم برای پیشگیری از ورود به موج ششم فراهم شود.

استاندار گیلان در ادامه با تأکید بر لزوم بهره گیری از همه ظرفیت ها اعم از نخبگان، ائمه جمعه، فرمانداران، دهیاران، بخشداران و رسانه ها، افزود: باید با تشویق و ترغیب شهروندان به انجام واکسیناسیون ایمنی جامعه را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه با به روزرسانی پروتکل ها باید هوشمندسازی جایگزین عادی سازی شود، گفت: بهبود شرایط و آمارها نباید این تصور را در میان شهروندان به وجود آورد که شرایط عادی است.

عباسی با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی باید در حمل و نقل اعم از ریلی، هوایی، شهری و بین شهری اجرا و رعایت شود، ادامه داد: اجرای طرح شهید سلیمانی نیز باید تقویت شود.

وی به روند بازگشایی مدارس متناسب با شرایط هر منطقه اشاره و افت تحصیلی را تهدیدی برای روند آموزش دانش آموزان و دانشجویان از طریق فضای مجازی دانست و افزود: حفظ سلامت دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و معلمان بسیار حائز اهمیت است و باید در این مسیر عدالت آموزشی رعایت شود.

عباسی با اشاره به اینکه حدود ۸۸ درصد جامعه هدف گیلان، دُز اول واکسن و بیش از ۶۴ درصد دُز دوم را دریافت کرده اند، گفت: در زمینه دُز دوم باید با تلاش مضاعف به بیش از ۸۰ درصد برسیم.

وی همچنین بر ضرورت تزریق دُز سوم واکسن برای کادر درمان، افراد با سنین بالای ۶۰ سال و ایمنی ضعیف بدن بر اساس دستورالعمل های ابلاغی تأکید و اضافه کرد: پرداخت مطالبات کادر درمان باید در اولویت باشد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان