[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، فردین مهرابیان شامگاه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به آغاز تزریق دُز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۶۰ سال، اظهار کرد: همه مراکز و پایگاه های واکسیناسیون در استان گیلان آماده تزریق دُز سوم هستند.

وی به شرایط تزریق دُز سوم واکسن کرونا اشاره کرد و افزود: افراد باید بالای ۶۰ سال باشند در صورت تزریق واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک شش ماه از تزریق دُز دوم و واکسن بهارات، سینوفارم، برکت و کوواکسین باید چهار ماه از زمان تزریق دُز دوم گذشته باشد.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: واکسن دُز سوم تنها در صورت داشتن این دو شرط به افراد تزریق می شود.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۶ پایگاه و مرکز واکسیناسیون در سراسر استان گیلان اشاره و اضافه کرد: یکی از توصیه های ما به شهروندان این است که برای تزریق دُز سوم واکسن از همان واکسنی که در دُز دوم تزریق کرده اند دریافت کنند.

مهرابیان ادامه داد: اگر فرد به هر دلیلی به دنبال تغییر واکسن دریافتی در دُز سوم را دارد می تواند درخواست خود را در شهرستان ها به شبکه بهداشت و درمان و در رشت به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به صورت مکتوب ارسال کند.

وی با بیان اینکه این درخواست ها در یک کمیته سه نفره بررسی می شود، تصریح کرد: در اسرع وقت تصمیمات لازم اتخاذ و نتایج کمیته به اطلاع فرد خواهد رسید.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان