[ad_1]

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه نرخ باروری در کشور نیازمند بازنگری است، گفت: باید برای تقویت سیاست های جمعیتی برنامه ریزی کرد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه ۱۷ آبان در جریان دیدار با وزیر کشور، ضمن تقدیر از حضور وزیر کشور در استان و زحمات ۴ ساله آقازاده استاندار پیشین اظهار کرد: در ۴ سال گذشته علیرغم اینکه شرایط سخت تر از گذشته بود، اما به نظر می رسد با همه مشکلات از جمله مشکلات مربوط به بنزین و غیره آرامش نسبی حاکم بود و تا حدودی برخی مشکلات حل شد.

وی افزود: در دوران شیوع کرونا نیز یک جبهه گسترده کار و خدمت تشکیل و از نظر عملکرد در حوزه واکسیناسیون، استان مرکزی جزو استان های برتر کشور است. بیمارستان آیت الله خوانساری در ابتدا به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرد و همه نهادها از جمله سپاه و بسیج و... در این حوزه و البته سایر حوزه ها از جمله کمک به استان های گرفتار سیل و زلزله پیش قدم و فعال بوده اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امید است دولت جدید و مسئولین جدید در استان یک تحرک و تحول جدید ایجاد کنند. باید از این دوره که فرصت طلایی و گرانسنگی برای نظام و جمهوری اسلامی است با همت استفاده شود.

دری نجف آبادی با بیان اینکه نرخ باروری در کشور نیازمند بازنگری است و باید برای تقویت سیاست های جمعیتی برنامه ریزی کرد گفت: متاسفانه نرخ باروری استان که شش دهم است مطلوب نیست و باید به ۲.۳ برسد. متاسفانه تاکنون تلاش های ما در این خصوص به جایی نرسیده و باید اقدامات چشمگیری در این خصوص اتفاق بیفتد. امیدواریم لایحه جمعیت گامی متحولانه در این خصوص رقم بزند.

وی اضافه کزد: مردم استان مرکزی برای حل مشکلات طی این سال ها پای کار بوده اند و امروز راهکار حل مشکلات تحقق بسیج مردمی و استفاده از ظرفیت های داخلی همراه با روحیه جهادی و انقلابی است که باید دولت سیزدهم به آن توجه داشته باشد.

وزیر کشور نیز در این دیدار ضمن تقدیر از آیت الله دری نجف آبادی، گفت: دلسوزی های نماینده ولی فقیه در استان برای استان و صنایع بسیار قابل توجه بوده است.

وی افزود: امروز زیر سایه ولایت به سر میبریم و در محضر حدود ۶۲۰۰ شهید بزرگوار استان مرکزی هستیم.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان