[ad_1]

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: هیچ واردکننده ای در کشور حق واردات محصولات تولیدی در استان مرکزی را ندارد.

فرزاد مخلص الائمه ۱۷ آبانماه ۱۴۰۰ در آیین تکریم و معارفه استاندار مرکزی که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: برنامه خدمت که در هیات دولت ارائه شده سند راهبردی حکمرانی استان مرکزی در افق و گام دوم انقلاب است که با ویرایش دقیق تر منتشر می شود و به اطلاع نخبگان و مدیران استان رسانده می شود تا در اجرای آن همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه این سند در هفت محور اصلی و ۷۵ محور فرعی تدوین شده و تاکید و نگاهی مسئله محور دارد، گفت: همه شما را به تقویت یا تغییر نگاه به حوزه ماموریتی در راستای اجرای این سند دعوت می کنم.

مخلص الائمه با بیان اینکه "مسئله" به عنوان مانع بین وضع موجود و وضع مطلوب قرار می گیرد و وضع موجود و مطلوب تا حدودی شناخته شده و مسئله نیز مشخص است، گفت: در شرایط مطلوب قرار نداریم و علت آن فهرستی از مسائل است. طی پژوهشی در سازمان بازرسی کشور ۱۹۸۰ مسئله خرد و ۸۲ میان مسئله و ۱۰ ابر مسئله شناسایی شده و برش استانی آن نیز مشخص است و آنچه اجازه نمی دهد که امور در نقطه مطلوب قرار گیرد همین مسائل است و آسیب ها، پیامدهای مسائل محسوب می شوند. باید در جهت فهرست کردن مسائل اقدام شود و از فهرست کردن مسائل، باید نظام وار کردن مسائل را دنبال کرده و ارتباط علی و معلولی را مشخص کنیم تا مسائل اولویت دار مشخص شود. در این مسیر پذیرای حمایت و نظرات نخبگان استان خواهیم بود و ماموریت ها ذیل سند راهبردی استان دنبال می شود .

وی با بیان اینکه علاج مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است، گفت: رشد شکوفایی در عین فشار و تحریم، تعریف اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی با این تعریف شامل دو رکن اقتصاد مردمی و دانش بنیان می شود. همه اجزای یک اجتماع باید نقش خود را در این دو رکن تعریف کنند و اولویت در مباحث و حکمرانی استان توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید خواهد بود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه شنوای مشکلات بخش های تولید خواهیم بود البته گزارشی از وضعیت استان دریافت کرده ای، .افزود: استان مرکزی به عنوان استانی صنعتی شناخته شده است. ابعاد صنایع استان و اشتغال این صنایع در اقتصاد ایران تکرار نخواهد شد، صنایع بزرگی در اختیار این استان است و صادرات بسیاری صورت می گیرد البته بخشی از صنایع همچون پتروشیمی و پالایشگاه به دلیل جانمایی غلط حوزه کشاورزی و منابع آب را نابود کرده اند.

وی تاکید کرد: در کنار حمایت از تولید، دو موضوع افزایش بهره وری و بهبود فضای کسب و کار با جدیت و به صورت جهادی مورد توجه قرار می گیرد و در شهرستان های استان هر آنچه مانع بهبود فضای کسب و کار است با قدرت منهدم خواهد شد و بخشی از اختیارات را به فرماندارن تفویض می کنیم.

مخلص الائمه با بیان اینکه در حوزه اقتصاد، صنعت و کشاورزی راه پیشرفت اگرچه ناهموار، اما روشن و پیمودنی است و رفتارهای اشتباه را نیز اصلاح می کنیم، گفت: جوانگرایی، نخبه گزینی و بومی گزینی با هدف کادرسازی و اصلاح مسیر پیشرفت استان از سوی رییس جمهور در جریان انتخاب اینجانب مورد تاکید قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در بحث حمایت از تولید، شناخت ما از صنایع استان به صورت نسبی کم نیست، بخشی از نظام تولید مورد ضربه رانت خواران و واردکنندگان زیاده خواه قرار گرفته ولی به احدی از آنها رحم نخواهیم کرد و از همه ظرفیت ها و قوانین محکم موجود، در حمایت از تولیدکنندگان با قدرت و قوت استفاده می کنیم. هیچ وارد کننده ای در کشور حق ندارد محصولی که در استان مرکزی تولید می شود، وارد کند.

وی گفت: در ابلاغیه ریاست جمهوری موضوع فساد و ناکارآمدی تاکید شده است. این مقوله از هم جدا، اما در هم تنیده است. احساس و ادراک فساد در باور مردم بسیار بالاست، مهمترین وظیفه حکومت ها مدیریت ادراک مردم است و در واقع احساس امنیت بیش از ادراک امنیت اهمیت دارد. متاسفانه در کنار احساس فساد، احساس ناکارآمدی در کشور و در بین مردم موج می زند که می تواند منهدم کننده باشد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه تحول هنجاری، ساختاری، روشی و تحول در شیوه های مدیریت و تحول نیروی انسانی ادارات را در استان اجرایی خواهیم کرد و دستمان را به سمت همه تحول خواهان استان دراز می کنیم، افزود: در مقابل بروکراسی و دیوان سالاری زائد قیام خواهیم کرد. بروکراسی حد متعادلی دارد، اما اگر از حد عبور کند مانع توسعه و پیشرفت شده است و باید با تغییر نگاه، نسبت به اصلاح این وضعیت اقدام کرد.

وی بیان کرد: اولین ماموریت معاونت اقتصادی با دستگاه های مربوطه تهیه اطلس جامع اقتصادی استان مرکزی است تا تمامی ظرفیت ها دیده شود. برنامه های تدوین شده در این اطلس جای می گیرد و با نظام واره استان تلفیق می شود و پیش می رویم.

مخلص الائمه تصریح کرد: در حوزه مسائل سیاسی پیشرفت استان مستلزم حضور همه تشکل ها و سلایق است و جریانات سیاسی را به وحدت و همگرایی دعوت می کنیم و آمادگی بر عهده گرفتن این همگرایی هستم. حق برخورداری از اختلاف سلیقه سیاسی از حق برخورداری از انرژی هسته ای هم مسلم تر است و استاندار به مانند نخ تسبیح محور این همگرایی است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص توجه ویژه به خدمت و انجام وظیفه افزود: از زمانی که این مسئولیت واگذار شده است با قوت عمل خواهم کرد و استان مرکزی را مرکز دنیا می دانم. از بین کارهای عافیت دار تر در تهران، این تکلیف سخت را انتخاب کردم و شدیدا به همدلی مدیران استان نیازمند هستم.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان