[ad_1]

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ماسال، شفت، املش و سیاهکل از نظر رنگ بندی کرونایی در وضعیت آبی قرار دارند، اظهار کرد: شهرستان رودبار نیز در وضعیت نارنجی است.

وی با بیان اینکه بقیه شهرستان های استان گیلان نیز در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: قطعاً رعایت دستور العمل های بهداشتی و ادامه روند مطلوب واکسیناسیون گیلان آبی می شود.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هر گونه عادی انگاری می تواند این شرایط شکننده را تغییر دهد، افزود: در پیک های گذشته شاهد بودیم که ویروس کرونا از عادی انگاری و بی توجهی شهروندان به توصیه های بهداشتی استفاده می کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه همه شهروندان باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، اضافه کرد: از همه شهروندانی که دُز اول واکسن را تزریق نکرده و یا نسبت به تزریق دُز دوم تعلل می کنند درخواست می شود تا هر چه سریع تر برای ایمنی خود و دیگران اقدام به تزریق واکسن کنند.

مهرابیان تأکید کرد: واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پیشگیری و کاهش ابتلاء به بیماری کرونا در استان کمک می کند.

۱۱.۵ درصد گیلان دُز نخست واکسن کرونا را تزریق نکرده اند

وی درباره دلایل وضعیت نارنجی شهرستان رودبار اشاره و با بیان اینکه این شهرستان در ورودی استان گیلان قرار دارد و در اکثر مواقع با ورود و خروج مسافر مواجه است، تصریح کرد: افزایش ترددها زمینه را برای بالا رفتن آمار مبتلایان فراهم می کند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۳۲ مرکز واکسیناسیون در استان گیلان فعال است، اظهار کرد: هزار و ۸۰ تیم ثابت و ۴۷ تیم سیار نیز در تزریق واکسن مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه گیلان پیشتاز واکسیناسیون در کشور است، افزود: ۸۸.۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال، نوبت اول واکسن و حدود ۶۸ درصد افراد ۱۲ سال به بالا نوبت اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مهرابیان با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۱.۵ درصد گیلانیان دُز نخست و بیش از ۳۲ درصد همین جمعیت دُز دوم واکسن را تزریق نکرده اند، تأکید کرد: باید برای افزایش ایمنی و کاهش آمارهای ابتلاء شهروندان واکسنیاسیون را جدی بگیرند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان