[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی امروز و در نشست بررسی تحولات افغانستان و پیامدهای روند مبارزه با مواد مخدر گفت: آیا جابجایی درآمدهای حاصل از خرید و فروش مواد مخدر به صورت دستی امکانپذیر است؟ پس این پول ها کجاست؟ آیا این منطقی است؟

وزیر کشور بیان کرد: آقایانی که FATF را درست کرده و ادعا می کنند ناظر بر فعالیت بانک های بین المللی هستیم و کشورهای زیادی در دنیا به ما پیوسته اند و سیستم های بانکی کشورهای دنیا در کنترل ماست؛ پس چرا مانعی برای اقتصاد و گردش مالی مواد مخدر ایجاد نمی کنند؟

وی عنوان کرد: ما حق داریم بدبین باشیم به اینکه همان کسانی که این اقتصاد را اداره می کنند، اتفاقاً همان کسانی باشند که در اداره همان بانک ها نیز دست دارند و همان کسانی هستند که در این سازمان هایی که ایجاد شده برای نظارت بر مثلاً مبارزه با پولشویی و به آنچه در کنوانسیون پالرمو تصویب شده است، عمل نمی کنند. آنها به این کنوانسیون پیوستند اما به آن عمل نمی کنند. این از انتقادات جدی ماست.

وحیدی تصریح کرد: پول های حاصل از خرید و فروش مواد مخدر در کجا می چرخد، طبیعتاً کسانی که این اقتصاد را می چرخانند و به راحتی از زیر تیغ نظارت های بانکی خارج می شوند، کارشان را در دنیا ادامه می دهند و به راحتی از انجام این تجارت دست نخواهند کشید.

وزیر کشور عنوان کرد: آمریکایی ها ۲۰ سال در افغانستان بودند و هیچ کجایی از این کشور نبود که تحت سلطه آمریکایی ها نباشد. آنها با تمام قدرت و نظامی خود بر افغانستان سلطه یافته بودند.

وی با اشاره به سخنان سردار مؤمنی مبنی بر اینکه آخرین کشفیات مواد مخدر در همین یک سال گذشته حدود هزار و ۱۷۰ تن بوده است، گفت: این سوال پیش می آید که تا همین ۲ ماه قبل حاکمیت در افغانستان در دست کدام کشور بود؟ آنها به کسی که پاسخگو نبودند؛ چطور زنان و کودکان را در مجالس عزا و عروسی می کشتند اما چرا با مزارع کشت خشخاش برخورد نکردند. این مزارع با تصاویر ماهواره ای کاملاً قابل تشخیص و آتش زدن بود، چرا این کار را نکردند؟

وزیر کشور گفت: جلوی چشم دولت اشغالگری (آمریکا) که ۲۰ سال افغانستان را در کنترل داشت تولید مواد مخدر شاید حدود ۳۰ -۴۰ برابر رشد پیدا کرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان