[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر پنجشنبه در حاشیه کلاس تفسیر قرآن کریم با تشریح وضعیت اقتصادی کشور، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور که دلیل اصلی آن تحریم های ظالمانه دشمنان نظام اسلامی است را می توان با تولید با کیفیت و صادرات محور ساماندهی کرد و تنها راه برون رفت از این شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی تولید و تقویت اصولی این بخش مورد تاکید مقام معظم رهبری در راهبردهای اقتصاد مقاومتی است، تاکید کرد: باید این نقشه مترقی به همت ظرفیت های انسانی و امکانات موجود بخش های دولتی و خصوصی در دولت سیزدهم تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه در کاهش آسیب های اجتماعی هنوز نتوانستیم آن طور که مقام معظم رهبری انتظار داشتند، موفق عمل کنیم، گفت: حاشیه نشینی، طلاق، کودکان و زنان بی سرپرست و به تأخیر افتادن سن ازدواج از جمله معضلات اجتماعی است که باید مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد و مدیریت جدید استان مرکزی نسبت به کاهش این معضلات اقدام حکیمانه ای انجام دهند.

دری نجف آبادی با اشاره به ظرفیت های استان مرکزی در بخش صنعت و کشاورزی، عنوان کرد: این دو حوزه در استان مرکزی برای جلوگیری از خام فروشی به جذب فناوری نو و تکنولوژی پویا و به روز دنیا نیاز دارند که این مهم باید بدون احساس وابستگی به خارج و با همت بلند و برنامه ریزی اصولی مهندسان داخلی محقق شود.

خطیب نماز جمعه اراک ادامه داد: اصلاح الگوی کشت و استفاده از روش های نوین آبیاری باید در دستور کار جدی مسئولان ذیربط استان قرار گیرد. نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان با اشاره به اصلاح فرهنگ کار بیان کرد: کارگران در کشورهای توسعه یافته جهان روزانه بیش از ۱۰ ساعت کار مفید در واحد تولیدی دارند اما بهره وری نیروی کار در واحدهای تولیدی کشور با استانداردها فاصله دارد که این مهم باید اصلاح شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان