[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کوچکی نژاد شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به عزم مجلس برای اصلاح سیاست های مربوط بودجه ، اظهار کرد: روش جدید بودجه ریزی موجب تغییر در ساختار بودجه سال آینده می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در بودجه سال آینده از هزار ردیف به ۴۰ ردیف می رسیم، افزود: نگاه سازمان برنامه و بودجه غیرمتمرکز شدن بودجه سال آینده و فعال تر کردن استان ها بوده و آمایش سرزمینی بار دیگر بررسی می شود و بودجه ۱۴۰۱ بودجه خاصی است.

وی با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: مجلس به دولت اجازه داد که هشت میلیارد دلار از بانک مرکزی برداشت و کالای اساسی وارداتی را تأمین کند که دولت این مبلغ را تمام کرده و در متن بودجه چهار درخواست ۶۰۰ میلیارد دلار دیگر کرده است.

کوچکی نژاد ادامه داد: دولت قصد دارد با مبلغ به دست آمده حاصل از فروش ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار که ۲۶ هزار میلیارد تومان است به روش نقدی به دهک های نیازمند جامعه یارانه پرداخت کند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی جهش قیمت را به دنبال دارد، تصریح کرد: دولت باید برای کاهش آسیب های دهک های پایین جامعه یارانه دیگری را علاوه بر یارانه فعلی پرداخت کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه مجلس با نگاه دقیقی لایحه جدید دولت را بررسی می کند، عنوان کرد: دولت باید تضمین بدهد که ۲۶ هزار میلیارد تومان حاصل از فروش ارز ۴۲۰۰ تومانی را سریعاً واریز می کند در غیر این صورت دهک های پایین تحت فشار قرار می گیرند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان