[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه با بیان اینکه کار و بهره وری جزو واجب ترین مسائل است، اظهار کرد: تزریق اسکناس منجر به تورم خواهد شد، میزان کار مفید در کشور ما بسیار کم است بنابراین کارگران و کارمندان باید به فکر بهره وری باشند و از نتیجه کار حقوق دریافت کنند و البته صنایع باید مالیات دولت را هم بپردازند تا دولت دچار کسری بودجه نشود.

وی ادامه داد: هیچ ملتی جز در سایه کار، جهاد و فداکاری قله های بزرگ را فتح نمی کند و اگر می خواهیم قله های بزرگ را فتح کنیم این مهم وابسته به همت های بلند است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است درباره اقتصاد مقاومتی دستور داده اند که تدبیری بسیار حکیمانه است همچنین اصل ۴۴ قانون اساسی که اگر به درستی اتفاق بیفتند معجزه خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه اراک با بیان اینکه ما در کشور امکانات، منابع انسانی و طبیعی، صنایع، علم و فناوری و نقدینگی بیش از ۴ هزار میلیارد تومانی را در اختیار داریم، گفت: این پرسش مطرح است که با این همه ظرفیت پس مشکل چیست؟ باید گفت عمده مسائل ما در اثر وابستگی به نفت است که در طول ۱۰۰ سال گذشته کم و بیش ادامه داشته و در سال های اخیر موضوع تحریم نیز مزید بر علت شده است.

وی ادامه داد: راه حل ما اقتصاد منهای نفت است و اگر قرار است نفت هم صادر شود باید فرآورده های نفتی و تکنولوژی را صادر کنیم نه اینکه نفت خام بفروشیم که متأسفانه تحرک در این زمینه کم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: اقتصاد کشور به خاطر واردات امروز یک اقتصاد مصرفی است و در ۶ ماهه اول سال ما از امارات ۷.۳ میلیارد دلار واردات داشته ایم در صورتی که امارات خود تولیدی ندارد و این اجناس واردشده عمدتاً چینی و ساخت سایر کشورها هستند که در این بین حداقل ۲۰ درصد از این مبلغ به عنوان واسطه به جیب اماراتی ها می رود.

خطیب نماز جمعه اراک عنوان کرد: از ۷.۳ میلیارد دلار واردات انجام شده از امارات یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار آن موبایل است، در حالی که ما باید در صنعت موبایل سازی حرف برای گفتن داشته باشیم و صادرکننده باشیم اما باوجود برخی اقداماتی که در سال های گذشته انجام شد متأسفانه به نتیجه ای نرسیده ایم و ارز ما به این صورت از طریق واردات از بین می رود.

دری نجف آبادی با اشاره به موضوع حذف ارز ترجیحی گفت: امسال در بودجه ۸ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی دیده شد در عین حال گندم را هم ندیدند که به واسطه خشکسالی باید بخشی وارد شود از طرفی قیمت کالاهای اساسی با توجه به شرایط کرونا و خشکسالی فراگیر در بازارهای جهانی ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته و شرایط برای دولت و مجلس سخت است، البته باید تدبیر کنند.

وی گفت: متأسفانه مصرف گاز ۸۰۰ تا یک میلیون مترمکعبی ما معادل کل اروپا و یک کشور ۷۰۰ میلیون نفری است، بنزین و گازوئیل به همین ترتیب بنابراین باید با فرهنگ سازی این مسائل را اصلاح و مدیریت کنیم.

خطیب نماز جمعه اراک اظهار کرد: بودجه باید متعادل و متوازن باشد، بودجه نامتوازن ۵۰۰ هزار میلیارد تومان کسری به دنبال دارد و این یعنی تورم که پیش تر هم گفتیم اما متأسفانه توجه نشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به عملکرد استاندار قبلی استان مرکزی عنوان کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم تا استان مرکزی به عنوان یک استان برازنده و در تراز نظام اسلامی بخصوص در حوزه مسائل فرهنگی یک الگو باشد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان