[ad_1]

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی، گفت: بررسی ها نشان دهنده ورود سامانه هوای بارشی از صبح فردا (سه شنبه) به استان گیلان است.

وی با بیان اینکه با ورود این سامانه دمای هوای گیلان ۶ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد، گفت: با توجه به کاهش شدید دما بارش ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به صورت برف است.

دادرس رانش زمین، سیل و آبگرفتگی معابر در این مدت دور از انتظار نیست، افزود: با توجه به افزایش حجم آب رودخانه ها و مسیل شهروندان از استقرار در حاشیه این مناطق جدا خودداری کنند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه از ترددهای غیر ضرور در محورهای کوهستانی گیلان پرهیز شود، گفت: دریا نیز از صبح فردا با افزایش ارتفاع موج برای انجام فعالیت های دریایی به ویژه صیادی نامناسب است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه با توجه به شدت بارش ها هشدار سطح نارنجی در استان صادر کرده ایم، گفت: ارتفاع موج دریا برای فردا در مناطق نزدیک ساحل بیش از ۳ متر پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای شهر رشت مرکز استان گیلان آسمانی صاف تا نیمه ابری، وزش باد، بعضی نقاط افزایش ابر و مه آلود پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان افزود: اواخر وقت امروز در پاره ای نقاط شاهد بارندگی و احتمال رعد و برق نیز خواهیم بود.

دادرس اضافه کرد: دمای شهر رشت نیز برای امروز بین ۹ تا ۱۷ درجه سلسیوس در نوسان است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان