[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین واثق کارگرنیا عصر چهارشنبه در چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به حضور در دیوان عدالت اداری، اظهار کرد: این حضور به منظور پیگیری وضعیت زمین های نسقی است.

وی ادامه داد: این حضور به منظور دفاع از شیوه نامه جدید ساخت و ساز در زمین های نسقی بود که خوشبختانه دفاع خوبی هم انجام شده است.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به وجود برخی کاستی های قانونی در زمینه صدور سند برای برخی املاک، گفت: این خلا قانونی سبب شده تا مردم برای ساخت و ساز به سمت خرید زمین های نسقی رو بیاورند.

وی اضافه کرد: با وجود تلاش های انجام شده دیوان عدالت اداری شیوه نامه ساخت و ساز در زمین های نسقی رشت را همانند کرج قبول نکرد و نیازمند ورود نمایندگان استان گیلان به این موضوع هستیم.

کارگرنیا در ادامه از شهردار رشت خواست تا لیست مطالبات و بدهکاری های شهرداری را در اسرع وقت در اختیار شورای شهر قرار دهد، گفت: باید اقدام عملی برای دریافت مطالبات شهرداری انجام شود.

اعضای شورای شهر در انتصاب شهرداری تنها مشورت می دهند

وی با اشاره به خبرسازی درباره دخالت اعضای شورای شهر در انتصابات مدیران شهرداری، افزود: اعضای شورا به وظایفی خود کاملاً آگاه هستند و می دانند دخالت مستقیم در امور اجرایی نداشته باشند.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه اعضای شورای شهر مشورت در این زمینه تنها مشورت می دهند، تصریح کرد: اعضای شورای شهر رشت اجازه حضور افراد ضعیف و غیر متخصص در شهرداری رشت را نمی دهند.

وی با تأکید بر اینکه شورای ششم قصد رسانه ای کردن اختلافات با شهردار را همانند دوره های گذشته ندارد، اضافه کرد: موفقیت شهردار موفقیت شورا است اعضای شورا به عنوان ناظر عملکرد شهردار را نظارت می کنند.

کارگرنیا همچنین با اشاره به موضوع تعیین تکلیف ایثارگران و فرزندان شاغل آنها در شهرداری رشت اشاره و اظهار کرد: شهرداری رشت نیز با توجه به وظیفه ای که در این زمینه دارد با جدیت بیشتری ورود می کند.

وضعیت نامناسب ورودی شهر رشت از سمت جاده تهران

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت نیز در این جلسه به درگیری شهرداری و راه و شهرسازی در خصوص ۱۰ کیلومتر ورودی رشت اشاره کرد و افزود: در این فاصله هیچ نشانه ای از شهر مشاهده نمی شود.

مسعود عباس نژاد با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت ورودی شهر رشت، گفت: شهرداری رشت باید در این زمینه در اسرع ورود کنند.

وی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک کمیسیون ماده ۱۰۰ نخواهیم داشت، افزود: شهرداری تمام درآمد خود را به این کمیسیون پیوند زده اند تا بتوانند هزینه های خود را جبران کنند.

عباس نژاد با تأکید بر ضرورت تهیه یک برنامه جامع در این زمینه، گفت: در این تورم کمر شکن رانندگان تاکسی چه خدماتی از ما می گیرند در تورم ۲۰۰ درصد نرخ ۲۰ درصد کرایه ها افزایش می دهند.

وی با بیان اینکه هیچ حمایتی از تاکسیرانان نمی شود نباید انتظار داشته باشیم خدمات رسانی مناسبی از سوی آنها انجام شود، افزود: در حوزه اتوبوسرانی با راه اندازی تعمیرگاه در ۲۶ آذر  دستگاه ۵۰ اتوبوس تامین می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان