[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، نادر حسینی عصر چهارشنبه در جلسه شورای شهر رشت با اشاره به اینکه باید در پایان دوره شورای ششم شاهد اقدامات مناسبت در حوزه فرهنگی و هنری در این شهر باشیم، اظهار کرد: تشکیل کارگروه های ویژه برای ساماندهی مراکز دینی و فرهنگی از سوی کمیسیون فرهنگی پیگیری می شود

وی با بیان اینکه امروز شهر رشت از نظر اماکن فرهنگی با وجود پیشینه غنی وضعیت مناسبی ندارد، افزود: با ساماندهی مراکز دینی و فرهنگی زمینه فعالیت و حضور فعالان فرهنگی و اجتماعی در رشت را فراهم می کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با اشاره به اینکه قطعاً با توجه به مراکز فرهنگی می توانیم سرانه فعالیت در این بخش ها را افزایش دهیم، تصریح کرد: رئیس شورای شهر و کمیسیون برنامه و بودجه، شهردار باید در لایحه بودجه نگاه ویژه ای به بخش فرهنگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه یک سوم جمعیت گیلان در شهر رشت زندگی می کنند که با بودجه اندک نمی توانیم همه نیازها شهروندان را تامین کنیم، اضافه کرد: قطعاً با هم افزایی با شورای فرهنگ عمومی می توانیم در راستای ارتقای فرهنگ عمومی گام برداریم.

حسینی با اشاره به اینکه تعطیلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر رشت زیبنده این شهر نیست، افزود: برای رشت که بیشترین جمعیت را دارد عدم فعالیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت انجام فعالیت های فرهنگی و هنری زیبنده نیست.

وی با بیان اینکه از همه متولیان و استاندار گیلان، نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس می خواهیم که این مشکل مردم را برطرف کنند، ادامه داد: علت این تعطیل مشخص نیست اما امیدواریم بازآفرینی و احیا شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان