[ad_1]

نشست هیات مدیره انجمن آمبودزمان های کشورهای اسلامی با حضور خدائیان رییس سازمان بازرسی کل کشور به صورت آنلاین برگزار شد و اظهارات رییس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص پیگیری نقض حقوق بشر توسط رژیم غاصب صهیونیستی نسبت به مردم فلسطین اشغالی و اقدامات تروریستی در کشور افغانستان مورد استقبال کشورهای عضو انجمن آمبودزمان قرار رگفت.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، خدائیان در پنجمین نشست هیات مدیره انجمن آمبودزمان های کشورهای اسلامی گفت: آمبودزمان های کشورهای اسلامی که وظیفه تکریم حقوق شهروندی و صیانت از حقوق بشر و حقوق مدنی افراد را بر عهده دارد، نمی تواند در برابر ظلم هایی که به برخی کشورهای اسلامی روا می شود ساکت باشد.

نائب رییس انجمن آمبودزمان های کشورهای اسلامی با اشاره به نقض حقوق بشر در فلسطین، گفت: کشورهای اسلامی نمی توانند در برابر اقدامات رژیم سفاک و غاصب صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان بی دفاع بی تفاوت باشند. متاسفانه نهادهای دروغین حمایت از حقوق بشر از کنار این ظلم ها و نقض حقوق بشر به راحتی عبور می کنند و نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل متحد بی تفاوت در مقابل ظلمی که در حق مردم مظلوم فلسطین روا داشته می شود، می گذرند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حوادث تروریستی در افغانستان هم گفت: اقدامات تروریستی در کشور دوست و برادرمان افغانستان و انفجارهایی که عموما مردم غیرنظامی را در مساجد و مدارس هدف قرار گرفته، به شدت محکوم می کنیم.

وی افزود: این حوادث، چهره سیاهی از اسلام دروغین و اسلام آمریکایی را نشان می دهد و هیچگاه نمایانگر چهره نورانی اسلام ناب محمدی (ص) نیست و با توجه به شرح وظایف آمبودزمان کشورهای اسلامی، اعلام محکومیت این اقدامات را از طرف آمبودزمان خواستاریم.

خدائیان ابراز امیدواری کرد که در طول مسئولیت وی در سازمان بازرسی کل کشور زمینه گسترش اقدامات انجمن آمبودزمان های کشورهای اسلامی فراهم شود.

اظهارات رییس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص نقض حقوق بشر در فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و محکومیت اقدامات تروریستی در کشور افغانستان مورد استقبال کشورهای عضو قرار گرفت و قرار شد به زودی انجمن آمبودزمان های کشورهای اسلامی گزارشی در این خصوص تهیه و به مجامع بین المللی ارائه شود و هر دو موضوع در دستور نشست آتی مجمع عمومی آمبودزمان کشورهای اسلامی قرار گیرد.

در ادامه این نشست که با حضور آمبودزمان کشورهای ترکیه، پاکستان، مراکش و آذربایجان برگزار شد هر یک از اعضا دیدگاه ها و نظرات خود را بیان کردند.

در این نشست اعضا با پیشنهاد آمبودزمان پاکستان مبنی بر برگزاری اجلاس مجمع عمومی انجمن آمبودزمان های کشورهای اسلامی در این کشور موافقت کردند.

آمبودزمان ترکیه رییس و سازمان بازرسی کل کشور نائب رئیس انجمن آمبودزمان های کشورهای اسلامی است.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان