[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به اجرای هوشمند محدودیت ها، اظهار کرد: با دستور رئیس جمهور محدودیت های شبانه در شهرهای آبی و زرد لغو شد.

وی با بیان اینکه مردم باید به شرایط عادی زندگی بازگردند، افزود: در شهرستان هایی که بیش از ۹۰ درصد مردم واکسن دریافت کرده اند زمینه حضور مردم در مسابقات ورزشی در سایه رعایت دستور العمل های بهداشتی فراهم شود.

استاندار گیلان در ادامه اشاره به اینکه در برخی شهرستان شاخص واکسیناسیون نسبت به سایر مناطق پایین است، تأکید کرد: باید با اجرای طرح خانه به خانه شهید سلیمانی و تولید محتوای رسانه ها و صدا و سیما در راستای ترغیب مردم به واکسیناسیون تلاش شود.

وی با بیان اینکه حدود ۹۱ درصد گیلانی ها دُز نخست واکسن کرونا و بیش از ۷۵ درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده اند، ادامه داد: روستاها به دقت بررسی شود تا به صورت ۱۰۰ درصدی تحت پوشش واکسیناسیون قرار بگیرند.

عباسی با اشاره به اینکه نظارت ها همچنان باید با شدت و جدیت بیشتری انجام و از ایجاد اجتماع های پر خطر جلوگیری شود، گفت: در صورت مشاهده هر گونه افزایش آمارها مسئولان ستاد مدیریت استان در محل مورد نظر حاضر و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه گیلان استان گردشگر پذیر بوده و درآمد و شغل تعداد زیادی به فعالیت این حوزه بستگی دارد، اضافه کرد: با عادی شدن شرایط انتظار می رود دوباره شاهد رونق حوزه گردشگری گیلان باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به هفته بسیج و نقش آنها در همه حوادث و بحران ها به ویژه ایام کرونا، گفت: در اجرای طرح سلامت محور شهید سلیمانی بسیجیان نقش مهمی ایفا کرده اند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان