[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، پایگاه مرزی مقررات بهداشتی بین المللی بعد از ظهر یکشنبه با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایانه مرزی آستارا افتتاح شد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک ماه گذشته از حدود هزار و ۳۰۰ مسافر و حدود سه هزار و ۲۰۰ راننده خودروهای بین المللی تست کرونا گرفته شده است، اظهار کرد: در بخش مسافری تست ۲۳ نفر و در بخش ترانزیت تست ۱۰ راننده مثبت بود.

آبتین حیدرزاده با اشاره به اهمیت نقاط صفر مرزی، افزود: خوشبختانه مقررات جدی بین المللی مرزی در گذرگاه های مرزی کشورمان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مرزهای بین المللی و پرتردد استان گیلان آستارا است که مرزهای آبی، خاکی و ریلی در این شهرستان فعال هستند، گفت: هر فردی که علائم مشکوک به کرونا را داشته باشد اگر واکسن زده و PCR منفی هم داشته باشد در این پایگاه مجدد تست و در صورت مثبت بودن مجدد به کشورش بازگردانده می شود و اگر تست منفی هم باشد طبق مقررات و شرایط و قوانین بین المللی مراقبت می شود.

حیدرزاده تاکید کرد: اگر افرادی که قصد ورود به ایران را دارند و واکسن تزریق نکرده و تست PCR منفی هم ندارند از آنها تست گرفته می شود و اگر تست شان منفی باشد مجاز به ورود به کشور هستند در غیر این صورت حق ورود ندارند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه اتباع ایرانی که برای سفر و یا کار تجاری از کشور خارج شده و قصد ورود داشته باشند اگر تست شان مثبت باشد مورد پیگیری تماس قرار گرفته و ایزوله شده و در طی ۱۴ روز مورد مراقبت قرار می گیرند، تصریح کرد: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات بهداشتی در مرزهای آستارا در شمال غربی استان گیلان از ورود هر گونه ویروس جهش یافته کرونا به کشورمان جلوگیری شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان