[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد باقری بنابی عصر یک شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با بیان اینکه در اجرای مصوبات بین شهرستان ها اختلاف نظر وجود دارد؛ افزود: قانون و مصوبه بایستی برای همه مردم یکسان باشد و نمی شود مردم یک شهرستان از یک موضوعی بهره مند شوند ولی شهرستان دیگر آن را ممنوع کند.

وی اذعان کرد: متأسفانه در کشور ما تناقض وجود دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: الان صدا و سیما موسیقی زنده پخش می کند ولی در شهری نیز اجرای همان موسیقی در تالار ممنوع می شود.

باقری بنابی تصریح کرد: نمی توان مردم را با تضاد قوانین نگه داشت و نبایست خودمان را مقابل مردم قرار دهیم.

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته کتاب گفت: باید از ظرفیت مساجد شهری و روستایی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد.

این نماینده مجلس همچنین از اقدام ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب در خصوص دعوت از اولین مسئولین فرهنگی شهرستان به جلسه شورای فرهنگ عمومی و تجلیل از آنها تقدیر و تشکر کرد.

بسترهای فرهنگی را نمی توان با بخشنامه های متناقض فراهم کرد

شهرستان بناب رتبه اول آذربایجان شرقی در زمینه انتشار کتاب

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب نیز در این جلسه با تبریک هفته کتاب و با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان گفت: هم اکنون ۳۰۰ هزار جلد انواع کتاب در کتابخانه های عمومی شهرستان بناب نگهداری می شود.

بر اساس این گزارش، حبیب صدقی با بیان اینکه شهرستان بناب از لحاظ نویسندگان کتاب مطلوب است؛ گفت: شهرستان بناب از لحاظ انتشار کتاب رتبه اول استان را داراست.

به گفته وی، اولین کتابخانه عمومی بناب در سال ۱۳۴۶ در این شهرستان تأسیس و راه اندازی شده است.

این گزارش می افزاید، لزوم جمع آوری سد معبر و عدم استفاده از تصاویر بانوان در قبور آرامستان ها از مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب بود.

همچنین با توجه به طرح موضوع برگزاری مراسمات عروسی در تالارها و استفاده از کنسرت در این مکان ها مقرر شد اکیپی به صورت کارشناسی در این خصوص تشکیل و ضمن بررسی ابعاد این موضوع، در مورد برگزاری و یا عدم برگزاری مجالس عروسی آقایان در تالارهای شهرستان تصمیم گیری بعمل آید.

بر پایه این گزارش، در این جلسه برای اولین بار به صورت ابتکاری از اولین مسئولین فرهنگی بعد از انقلاب شهرستان با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است، شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان