[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، صبح اول آغاز ماه برای سراسر ایران به ویژه استان گیلان بوی ماه مهر را می دهد. دو سالی است که به واسطه شیوع ویروس کرونا مدارس و آموزش های حضوری برای دانش آموزان تعطیل و آموزش ها از طریق فضای مجازی انجام شده است اما از امروز و با نظر ستاد ملی مدیریت کرونا با توجه به ثبات نسبی کرونا در کشور و همچنین واکسیناسیون تعداد قابل توجهی از دانش آموزان، معلمان، اولیای مدارس و دانش آموزان بازگشایی مدارس به صورت حضوری آغاز شد.

البته باید به این نکته اشاره شود تا زمانی که مدارس نتواند شرایط پیش بینی شده از سوی وزارت آموزش و پرورش و همچنین ستاد مدیریت کرونا را در زمینه رعایت همه موارد پیش بینی شده در دستور العمل ابلاغی را فراهم کنند مدارس باز نمی شود. شرایطی که در برخی از مناطق استان گیلان نیز شاهد آن هستیم با وجود آغاز رسمی آموزش های حضوری در مدارس هنوز برخی مدارس گیلان تعطیل هستند.

بوی ماه مهر در آذر/ آموزش حضوری مدارس گیلان با ۳۵۹ هزار دانش آموز

حضور بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموزان در مدارس گیلان

مدیر کل آموزش و پرورش در حاشیه بازگشایی حضور مدارس در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از امروز بیش از ۳۵۹ هزار دانش آموز وارد مدارس می شوند، اظهار کرد: این دانش آموزان در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم پس از حدود دو سال آموزش مجازی به صورت حضور در مدارس حاضر شده اند.

محمد رحمتی با بیان اینکه از این تعداد ۱۹۴ هزار و ۱۲۹ دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند، ادامه داد: ۹۳ هزار و ۲۸۷ نفر دانش آموز در مقطع متوسطه اول و ۸۴ هزار و ۶۳۴ نفر دانش آموز نیز متوسطه دوم هستند.

وی گفت: ۱۲ هزار و ۶۴۳ دانش آموز گیلانی هم در مقطع پیش دبستانی تحصیل می کنند که حضور آن ها در مدارس اجباری نیست.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان