[ad_1]

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه/ اهمیت ثبات در بازار/ عملکرد آموزش و پرورش/ پرونده خرمدین/ دادگاه هواپیمای اوکراینی و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده در نشست خبری امروز سخنگوی وزارت امور خارجه به سئوالات خبرنگارن درباره حمله به سفارت کشورمان در هامبورگ، سفر گروسی به تهران، مذاکرات وین و... پاسخ داد.

خطیب زاده در بخشی از این نشست درباره اخبار منتشر شده مبنی بر حمله به کنسولگری ایران در هامبورگ، توضیح داد که دولت آلمان از طریق سفیر خود در تهران در جریان موضع و نگاه ایران قرار دارد و در حال پیگیری این موضوع است. ما مراتب اعتراض خود را به سفیر آلمان در تهران نسبت به این موضوع اعلام کردیم و او نیز مواضع تهران را منتقل کرده است. تعرض محدود ولی مهمی است و این موضوع برخلاف نقض کنوانسیون وین است و با کمک دولت آلمان در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی همچنین با ابراز امیدواری از این که سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران مانند سفرهای قبلی، سفر سازنده ای باشد، گفت: تمرکز ما این است که گفت وگوهای وین جدی باشد و طرف های مقابل به خوبی می دانند که تمرکز ما بر رفع تحریم های یک جانبه و فراسرزمینی است که علیه ایران اعمال شده است.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) به تهران سفر می کند. این دومین سفر رافائل گروسی به تهران بعد از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی در ایران است.

با وجود توقف اجرای تعهدات فنی ـ هسته ای و نظارتی برجامی از سوی ایران پس از حدود دو سال، همچنان شاهد درخواست های فراپادمانی آژانس از ایران هستیم؛ درخواست هایی که بیشتر ابعاد سیاسی دارند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

از توافقی گسترده تر، مستحکم تر و طولانی تر با ایران حمایت می کنم

آمریکا باید واقعیت های جدید پیرامون توافق هسته ای را بپذیرد

مذاکرات وین به توافق منتهی نمی شود

آنچه در وقفه دور ششم تا هفتم مذاکرات وین بر برجام گذشت

***

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت هم وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از اقدامات ستاد تنظیم بازار در زمینه کنترل قیمت ها بویژه اقلام خوراکی بیان کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تاکید بر اهمیت ثبات در بازار و منطقی شدن نرخ کالاهای اساسی تداوم اجرای تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و ستاد تنظیم بازار را ضروری خواند.

محمدباقر قالیباف هم در هفتمین اجلاسیه کنگره ملی همفکری بسیج دانش آموزی با انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش در سالهای گذشته تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش طی ۲۰ سال گذشته بی ثبات ترین وزرا را داشته است، در چنین شرایطی چه انتظاری از این وزارت داریم وقتی حکمرانی و تعلیم و تربیت ایراد دارد و خواسته و ناخواسته با روند فعلی به آموزش و پرورش ضربه زده ایم که باید آن را جبران کنیم.

در نشست مشترک وزیر امور خارجه، رییس سازمان ثبت احوال کشور و مدیران ذیربط وزارت امور خارجه و سازمان ثبت احوال، موضوعات مربوط به صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست پس از توضیحات رئیس سازمان ثبت احوال و مدیران ذیربط وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه توصیه های لازم برای بررسی نحوه دریافت درخواست های کارت ملی هموطنان ایرانی مقیم خارج و انجام روند صدور کارت هوشمند ملی را مطرح و برای اقدام و پیگیری از سازمان ثبت احوال تا حصول نتیجه به بخش کنسولی وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

در پی برگزاری جلسه رسیدگی به سانحه هواپیمای اوکراینی و انتشار شایعاتی در این خصوص با عنوان حضور نداشتن خانواده جانباختگان در دادگاه، مرکز رسانه قوه قضائیه تصاویری از این دادگاه را که با حضور متهمان، شکات، خانواده جانباختگان و وکلای آن ها برگزار شد، منتشر کرد.

جلسه رسیدگی به سانحه پرواز PS۷۵۲ اوکراین، روز گذشته به ریاست ابراهیم مهران فر در دادگاه نظامی استان تهران، برگزار شد و اظهارات و شکایت شکات و وکلای آن ها به مدت بیش از دو ساعت از سوی قاضی استماع شد و هیچ محدودیتی برای شنیدن اظهارات شکات و اولیای دم و وکلای آن ها و متهمان و وکلای آن ها وجود نداشت.

بررسی وضعیت پرونده قتل بابک خرمدین پس از مرگ اکبر خرمدین از دیگر اخبارمورد توجه مخاطبان بود.

نعمت احمدی حقوقدان و وکیل دادگستر در این زمینه اظهار کرد: با وجود فوت اکبر خرمدین باز هم محاکمه ادامه پیدا می کند. بی شک  خانواده ای که نسبت به اکبر خرمدین اعلام گذشت کردند احتمالا راجع به معاون پرونده هم اعلام گذشت کردند و در اینجا  دست قاضی باز است و باید احراز کند که مادر خرمدین  در قتل و معاونت در قتل شرکت نداشته است بلکه در مواردی همچون  امحاء جسد،  حمل جسد و نگه داشتن درب آسانسور و ... مشارکت داشته که از باب جنبه عمومی محاکمه می شود. 

تحلیل یک کارشناس مسائل حوزه قفقاز درباره تحولات این منطقه و دیداری که قرار است الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در بروکسل داشته باشند، از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

سیدمحمدرضا دماوندی با اشاره به نقش پررنگ روسیه در اتخاذ تصمیمات و رویکردها در مسئله قفقاز جنوبی گفت: آذربایجان و ارمنستان هر دو حکمیت روسیه را قبول دارند و با محوریت روسیه حرکت می کنند گرچه آذربایجان صراحتا آن را بیان نمی کند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان