[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آقایی شامگاه دوشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به موضوع حقوق معوقه کارگران سد شفارود و برگزاری جلسه بررسی این مشکل، اظهار کرد: رئیس کل دادگستری گیلان بر حل هر چه سریع تر این مشکل تأکید کردند.

وی با بیان اینکه تأمین اعتبار این سد از اعتبارات بین المللی در کشور چین استفاده می کند، افزود: در سال ۹۳ عملیات اجرایی سد شفارود آغاز و تاکنون حدود ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آقایی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای کارگران این سد طی چند ماه گذشته، گفت: رسالت دستگاه قضائی و دادگستری استان گیلان بر اساس قانون رفع نگرانی مردم و دغدغه این کارگران است.

وی با بیان اینکه کارگران این سد برای دریافت مطالبات خود به دستگاه قضائی مراجعه کرده اند، اضافه کرد: بر اساس دستور رئیس کل دادگستری گیلان جلسه با حضور طرفیت تشکیل و مسائل و مشکلات این پروژه و کارگران بررسی شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه کارگران این پروژه سه حقوق دریافت نکرده و دچار مشکل هستند، ادامه داد: در این جلسه بر اساس دستور رئیس کل دادگستری گیلان پیمانکار موظف شد ظرف یک هفته مطالبات و معوقات کارگران را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه همچنین پیمانکار مکلف به پرداخت معوقات و بدهکاری به بیمه نیز شده است، افزود: پیمانکار این پروژه حدود ۱۸ میلیارد تومان به بیمه تأمین اجتماعی بدهکار است که باید در مدت تعیین شده پرداخت کند.

آقایی همچنین با تأکید بر اینکه فعالیت و عملیات احداث سد شفارود نیز باید از سر گرفته شود زیرا به تأخیر در اجرای این پروژه به بیت المال آسیب وارد می کند، افزود: اگر در این زمینه کسی قصور کرده و یا ترک فعلی انجام شده است برخورد قاطع با آنها انجام می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان