[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ظهر امروز دوم آذر ۱۴۰۰، ساعت ۱۳ در محل این سازمان برگزار شد.

در این مراسم نماینده دفتر رهبری در امور بین الملل، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی از نمایندگان مجلس، جمعی از مدیران فرهنگی کشور، رایزنان فرهنگی از ۶۰ کشور جهان به صورت برخط و اصحاب رسانه حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محسن قمی، معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به جایگاه آمد و گفت: خوشحال هستیم که مسئولیت این سازمان از یک جانباز انقلاب اسلامی به یک جانباز دیگر سپرده می شود. برای آقای ایمانی پور که از نیروهای داخلی این سازمان هستند آرزوی توفیق داریم. با منویات رهبری و مشورت برخی نخبگان انقلاب اسلامی این سازمان شکل گرفت و در ده سال عمرش منشأ خدمات متعددی در زمینه نشر، گفتگوی ادیان و ارتباطات رسمی با سایر کشورها بوده است.

وی اظهار داشت: خیلی ها در جهان اذعان داشتند که با تعامل و ارتباط با رایزن های فرهنگی جمهوری اسلامی به یک سری حقایق و توفیقات رسیده اند. و این اتفاق نشان از اثرگذاری دقیق فرهنگ اسلامی انقلابی در میان جهانیان است. این سازمان شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده و هم اکنون جانبازان در مدیریت قبلی و بعدی آن حضور دارند و باید به این مهم بالید.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: برای اینکه این سازمان بتواند بالندگی و حیات خود را ادامه بدهد باید ارتقای کمی و کیفی پیدا کند و تصویری مقتدرانه در جهان به دست آورد. باید اولویت های جغرافیایی را مشخص کنیم، و نیازمند نیروهای جدید جوان و متعهد در نسل جدید بوده که از فرصت های موجود در عرصه بین الملل به خوبی استفاده کنند.

قمی تاکید کرد: در عصر حاضر گوش های شنوا بیشتر شده و قابلیت تعاملی در جهان زیاد است و باید فعالیت ما در این حوزه تقویت و بهبود یابد. جهان در حال بازتولید و بازتعریف روابط و ارتباطات است و از این امر ویژه باید بهترین استفاده را برای تبیین مفاهیم الهی و انسانی داشته باشیم. کرونا اثبات کرد نیازمند بازتعریف و تحول رابطه هستیم، وقتی قرنطینه و تنهایی ها پیش آمد، انسان فهمید محتاج ارتباط است و این موضوع جزئی از زندگی اوست. ما نیازمند تحول در ساختار، نیروها، برنامه ها و عملکردها هستیم و این را مدیریت جدید باید پیگیری کرده و به قوت پیش ببرند.

شعار دوره جدید، تحقق دیپلماسی فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی است

در ادامه برنامه ابراهیمی ترکمان رئیس سابق این سازمان به جایگاه آمد و گفت: در ابتدا تشکر می کنم از مقام معظم رهبری (حفظه الله) که به بنده لطف داشتند و اعتماد کردند و بنده سعی کردم در تمام این مدت منویات ایشان را مورد وثوق قرار داده و محقق کنم و ایشان نیز خیلی توصیه های ناب و مهمی در مسیر رویکردی این سازمان به ما داشتند و ما در مجموعه از آن ها بهره بردیم. تشکر می کنم از همه همکاران و افراد، مجموعه ها و سازمان هایی که در این مسیر با ما همکاری داشتند و برای مدیریت جدید آرزوی توفیق دارم. امیدوارم در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیریت آقای اسماعیلی این سازمان به تعالی برسد و با قدرت اهدافش را پیش ببرد.

سخنران بعدی برنامه مهدی ایمانی پور رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود که پشت تریبون حاضر شد و اظهار داشت: در دوره جدید در تلاش هستیم کارآمد سازی کنیم ظرفیت های غیر فعال را و توسعه دهیم ظرفیت های بالقوه را، یکی از خواسته های رهبری، رئیس جمهور و وزیر ارشاد تحول است. رهبری کمبود فعالیت فرهنگی در سطح تراز انقلاب اسلامی را آسیب دانستند. و باید به سمت تحول برای تحقق این مهم پیش برویم.شعار دوره جدید، تحقق دیپلماسی فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی با توجه به گام دوم انقلاب خواهد بود. در کشور کمتر به دیپلماسی فرهنگی اهمیت داده شده و تقویت این توجه در داخل و خارج کشور بسیار مهم است و رویکردها باید به این سو پیش برود.

در ادامه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جایگاه آمد و گفت: امیدوارم مجموعه تلاش های همه اعضای این سازمان در داخل و خارج کشور مأجور باشد و اهداف انقلاب را محقق کند. زیاد موافق تغییر مدیریت این سازمان نبودیم اما با اصرار آقای ابراهیمی تمکین کردیم و برای انتخاب رئیس جدید تلاش کردیم فردی تحول گرا و انقلابی را با مشورت در جلسات مختلف و متعدد انتخاب کنیم. رویکرد بنده در وزارت، تحول انقلابی بر اساس منویات رهبری در خصوص بازسازی ساختاری فرهنگ بوده است و انتخابم برای این سمت بر این اساس بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما در دولت به دنبال انسجام بخشی در بخش فرهنگ هستیم، از منظر تعامل با دستگاه ها، تخصیص بودجه، تقویت این حوزه با حضور نیروهای نخبه، جوان، متعهد و انقلابی در سطوح مختلف و نیز در حوزه فرهنگ اسلامی و رایزنی فرهنگی بین الملی پیگیر تقویت و گسترش اهداف آن خواهیم بود. به این تحول و تعالی در دوره مدیریت جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امیدوار هستیم و این مهم رخ خواهد داد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان