[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر سبحانی عصر سه شنبه در جلسه ساماندهی سگ های بلاصاحب و افراد بی سرپناه در دادگستری انزلی، اظهار کرد: نظارت و پیگیری حقوق عامه از وظایف دادستانی است

وی با اشاره به شکایات متعدد شهروندان در خصوص معضل سگ های ولگرد در سطح شهر و روستاهای انزلی، افزود: طرح شکایت در خصوص سگ های ولگرد باید خطاب به شهرداری باشد و نباید علیه شهردار شکایت شود.

سبحانی با بیان اینکه نباید با توسل به خشونت به دنبال حذف کامل سگ ها بود ادامه داد: باید با تصمیم گیری درست و نظارت شبکه بهداشت و حامیان حیوانات و شهرداری و اداره دامپزشکی عقیم سازی سگ های بلاصاحب انجام شود.

دادستان انزلی با اشاره به رها سازی سگ های ولگرد از شهرهای دیگر در انزلی توسط افراد ناشناس، اضافه کرد: در صورتی که اشخاص حقیقی یا حقوقی سگ های بلاصاحب را در این شهر رها کنند شهرداری می تواند با عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی نسبت به آن افراد اعلام جرم کند.

سبحانی با اشاره به تعطیلی پناهگاه سگ های ولگرد در انزلی و لزوم اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و فضای مجازی، گفت: علاوه بر تشکیل کار گروهی متشکل از بخشداری، دامپزشکی، شهرداری و حامیان حیوانات، لازم است با انعقاد قرارداد همکاری دهیاران در روستاها با درمانگاه های دامپزشکی با نظارت بخشداری، نیروی انتظامی نیز با کسانی که اقدام به کشتن سگ ها و یا حیوان آزاری می کنند مطابق قانون رفتار کند.

متکدیان و افراد بی سرپناه ساماندهی شوند

دادستان انزلی در ادامه با اشاره به ضرورت ساماندهی متکدیان و افراد بی سرپناه و کارتن خواب ها، اظهار کرد: اشخاصی که برای تکدی گری یا فروش مواد تحت امر دیگران هستند و همچنین افرادی که تنها به دلیل بی سرپرستی و مشکلات مالی کارتن خواب هستند شناسایی شوند.

سبحانی افزود: نیروی انتظامی باید کسانی را که افراد را تحت امر خود وادار به تخلف می کنند شناسایی و با آنان برخورد قانونی کند.

وی اضافه کرد: اداره بهزیستی، شهرداری و سمن ها به صورت اشتراکی افراد بی سرپرست را تحت پوشش حمایتی قرار داده و شهرداری و بهزیستی قبل از ورود کارتون خواب ها به سامانکده اقدامات لازم در خصوص آزمایش هپاتیت، ایدز و تست کرونا را با همکاری شبکه بهداشت انجام دهند.

دادستان انزلی همچنین گفت: پس از انجام غربالگری افراد بی سرپرست و کارتن خواب ها برای آن ها کارت شناسایی سلامت و کارت تردد به اقامتگاه موقت از سوی شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی صادر شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان