[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آبتین حیدرزاده صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین رنگ بندی کرونایی شهرستان استان گیلان، اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۱۴ شهرستان گیلان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در دو هفته گذشته شهرستان قرمز و نارنجی در استان گیلان نداشته ایم، افزود: هم اکنون تنها سه شهرستان آستارا، رودبار و رضوانشهر در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه با وجود روند کاهشی کرونا در استان اما وضعیت همچنان شکننده است، اضافه کرد: رعایت دستور العمل ها و شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک باید همانند گذشته با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به روند واکسیناسیون در استان گیلان و با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۳ درصد گیلانی ها دُز نخست واکسن را تزریق کرده اند، تصریح کرد: بیش از ۷۸ درصد شهروندان گیلانی نیز دُز دوم را دریافت کرده اند.

حیدرزاده با بیان اینکه شهروندان باید به تزریق واکسن توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: واکسیناسیون در کنار رعایت دستور العمل ها ایمنی را بیشتر و موارد ابتلاء، بستری و فوتی های ناشی از کرونا را کاهش می دهد.

وی همچنین به تزریق دُز سوم واکسن کرونا به گروه های خاص و افراد بالای ۶۰ سال اشاره و اظهار کرد: تاکنون ۴۱ هزار و ۸۹۶ نفر از افراد بالای ۶۰ سال در گیلان دُز سوم را دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه روند ابتلاء و بستری های کرونایی در روزهای گذشته ثبات داشته است، گفت: در شبانه روز گذشته ۶۵ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های گیلان پذیرش شدند.

حیدرزاده تأکید کرد: روند نزولی آمارها باید زمینه عادی انگاری و عدم رعایت شیوه نامه ها را در سطح جامعه ایجاد کند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان