[ad_1]

فیروز فاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم توجه به ترویج فرهنگ مطالعه در سطح جامعه به ویژه در میان جوانان، اظهار کرد: نیازمند فرهنگ سازی در این بخش هستیم.

وی در ادامه به اجرای طرح های فصلی کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و اضافه کرد: این طرح های تشویقی و حمایتی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرایی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به پایان طرح «پاییزه کتاب»، گفت: ۳۲ کتابفروشی از استان گیلان در این طرح شرکت کرده بودند که از این تعداد ۲۱ کتابفروشی در مرکز استان شهر رشت و مابقی در شهرستان ها بودند.

وی با بیان اینکه از این طرح ۲۹ آبان آغاز و تا سوم آذر ماه به پایان رسید، افزود: در مجموع کتابفروشی های استان گیلان موفق شدند بیش از ۱۲ میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال کتاب در این طرح بفروش برسانند.

فاضلی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها سه درصد کتابفروشی های شرکت کننده در این طرح مربوط به استان گیلان بوده است، ادامه داد: چهار درصد مجموع فروش نیز به کتابفروشی های گیلان مربوط می شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان رتبه ششم پرفروش ترین استان های کشور بر اساس تعداد کتاب خریداری شده و رتبه هشتم بر اساس مبلغ فروش را کسب کرد، اضافه کرد: در این مدت ۲۰ هزار و ۹۹۰ نسخه کتاب به فروش رسیده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در طرح تابستانه کتاب نیز کتابفروشی های این استان موفق به فروش حدود ۱۱ میلیارد ریالی شده بودند، گفت: در این طرح گیلان در جایگاه ششم پرفروش ترین استان ها قرار گرفت.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان