[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دلق پوش عصر شنبه در جلسه شورای معادن گیلان با اشاره به معادن فعال در این استان اظهار کرد: دو معدن فلزی، چهار معدن غیرفلزی و سه معدن سنگ تزئینی و ۴۲ مورد معدن مصالح ساختمانی در گیلان فعال است.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه ۲۶ معدن غیرفعال در گیلان وجود دارد، تصریح کرد: ۳۲ معدن در گیلان راکد است که باید تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه مجموع تولید معادن فعال گیلان در سال ۹۹، ۴ میلیون و ۵۴۹ هزار تن بوده است، افزود: تولید ۶ ماهه اول امسال نیز ۲ میلیون و ۷۱۶ هزار تن است.

دلق پوش با بیان اینکه ۸۴ درصد معادن فعال گیلان برای مصالح ساختمانی است، بیان کرد: درخواست برای صدور پروانه اکتشاف فلزی یک مورد در تالش، غیرفلزی یک مورد، مصالح ساختمانی هم سه مورد داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تعداد مجوزهای برداشت موقت، گفت: در سال گذشته ۱۹۲ مورد مجوز موقت صادر شد و این میزان در هفت ماهه نخست امسال به ۹۲ مورد رسیده است.

وی با اشاره به برگزاری دو مزایده معادن در دو سال اخیر عنوان کرد: شش پروانه بهره برداری سال ۹۹ به مزایده گذاشته شد که برنده نداشت و معدن زغال سنگ سنگر پس از سال ها عدم فعالیت بعد از برگزاری مزایده هم اکنون در حال نقل و انتقال است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به معادن راکد و متروکه مورد مزایده برای امسال، گفت: ۱۹ مورد مزایده برای پروانه بهره برداری انجام شده که هفت برنده داشت.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان