[ad_1]

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) در توئیتی با اشاره به دیدار دیروزش با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در توئیتی نوشت: در تهران با آقای گروسی گفت وگوهایی صمیمی، صریح و نتیجه بخش انجام شد.

وی افزود: در مورد ادامه همکاری ها توافقات خوبی کردیم، اما نهایی کردن متن، نیاز به کار بیشتر در مورد چند واژه دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان این که حصول توافق امکانپذیر است، خاطرنشان کرد: سیاسی کردن مسائل فنی غیرسازنده است.

وی گفت: قرار شد بزودی نشستی مشترک برگزار و متن نهایی شود.

 

 

گفتنی است بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز با اشاره به سفر روز گذشته گروسی به تهران به خبرنگار فارس گفت که ایران و آژانس درباره چگونگی پیگیری موضوعات مورد علاقه به توافقات کلی رسیدند و توافق کردند که به رایزنی های خود برای تکمیل چارچوب و جزییات تداوم همکاری ها ادامه دهند. (اینجا بخوانید)

حسین امیرعبداللهیان (+) همچنین امروز در گفت وگوی مجازی با وانگ یی وزیر خارجه چین درباره گفت وگویش با گروسی عنوان کرد: توافق اصولی برای حل مشکلات فنی با آژانس در این سفر حاصل شده و پیگیر صدور بیانیه مشترک در اولین فرصت ممکن هستیم. 

به گزارش فارس، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز  (سه شنبه) دوم آذر ماه برای دومین بار ظرف حدود دو ماه و نیم گذشته به تهران سفر کرد و ضمن دیدار با «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی برای نخستین بار با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز ملاقات کرد.

 

امیرعبداللهیان در دیدار دیروز گروسی بر اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای تعامل سازنده با آژانس در چارچوب موافقتنامه پادمان تاکید و ابراز امیدواری کرد در سفر مدیرکل آژانس اعتماد متقابل و همکاری های طرفین بیش از پیش تقویت شود. وزیر امور خارجه همچنین بر اهمیت کار فنی، حرفه ای و بیطرفانه آژانس و ضرورت بی اعتنایی به فشارهای سیاسی خارجی تاکید کرد. (جزییات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان