[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد ستوده عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه های فعالان فضای مجازی استان در یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی، اظهار کرد: هم زمان با ایام گرامیداشت یکصدمین سالگرد شهادت اسطوره استکبارستیزی مردم گیلان و نماد استقلال خواهی مردم ایران، فعالان فضای مجازی گیلان اقدام به طراحی، تدوین و تولید محصولات متنوع چندرسانه ای در قالب های مختلف کرده اند.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به انفعال متولیان و مسئولین برگزاری کنگره میرزا کوچک و سازمان های متولی امر، بیان کرد: متأسفانه کنگره ای که از سال ۹۷ برخی از مسئولین استان وعده برگزاری آن را داده بودند، به سال های بعد موکول شد.

رونمایی از بیش از ۳۰ محصول متنوع با موضوع میرزا

وی با بیان اینکه بسیاری از فعالان فرهنگی و اجتماعی و فعالان فضای مجازی استان گیلان در اقدامی خودجوش برنامه های مختلفی جهت معرفی میرزا کوچک و نهضت جنگل طراحی کردند، افزود: بیش از ۳۰ عنوان محصول متنوع در قالب های مختلف پیرامون نهضت جنگل تولید شده است.

ستوده با اشاره به رونمایی از محصولات متنوع تولید شده درباره میرزا کوچک جنگلی، تصریح کرد: قرار است در روز دوشنبه ۱۸ آذرماه در یک ویژه برنامه که به شکل و در قالب نویی برگزار خواهد شد از این محصولات متنوع رونمایی شود.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به راه اندازی سایت تخصصی «کوچک جنگلی»، عنوان کرد: این سایت دوشنبه این هفته رونمایی می شود.

وی افزود: سایت میرزا کوچک جنگلی در یک قالب زیبا، مدرن و با استفاده از نرم افزارهای روز دنیا طراحی شده و قرار است مجموعه تولیدات، یادداشت ها درباره نهضت جنگل و میرزا کوچک جنگل در آن منتشر شود.

ستوده با بیان اینکه یکی از این برنامه های تولیدی، درس گفتاری تحلیلی با عنوان روایت جنگل است، اظهار کرد: این درس گفتارها با هدف تولید یک محتوای مبنا برای تولیدکنندگان محصولات چندرسانه ای پیرامون نهضت با توجه به مبانی نهضت جنگل مبتنی بر اندیشه انقلاب اسلامی تولید شده است.

وی با اشاره به جمع آوری شبهات مطرح شده پیرامون نهضت، جنگل بیان کرد: هر کدام از این شبهات در قالب یک برنامه کوتاه سه دقیقه ای با حضور اساتید دانشگاه و حوزه پاسخ داده شده و در ایام یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی منتشر خواهد شد.

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به ساخت مستند و موشن گرافی پیرامون شخصیت و قیام میرزا کوچک جنگلی، گفت: دو آیتم نقاشی شنی، یک عنوان موشن کمیک و ۸ عنوان مصاحبه مردمی و تصویری نیز در قالب های مختلف به معرفی نهضت جنگل می پردازد و علاوه بر آن یک موزیک ویدئو هم به کمک گروه سرود منادیان بصیرت تولید شده است.

برگزاری نشست تخصصی با موضوع میرزا

ستوده با اشاره به تولید یک نماهنگ دو زبانه فارسی و گیلکی افزود: این نماهنگ برای اولین بار در این سبک و با صدای حاج اصلان رمضانی از مداحان معروف استان تولید شده است.

وی با اشاره به برگزاری چندین نشست تخصصی با موضوع میرزا کوچک گفت: مراسم رونمایی در روز چهارشنبه با حضور حجت اسلام علی اکبری، رئیس شورای سیاست گزاری ائمه جمعه کشور برگزار می شود و در این مراسم، ماراتُن کتاب تعاملی شتاب رونمایی خواهد شد که در قالب آن دانش آموزان می توانند نرم افزارهای کوتاه قصه، پیرامون نهضت جنگل تولید کنند.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به طراحی و تولید نرم افزار اندرویدی یاران میرزا، بیان کرد: این نرم افزار با عنوان «یاران میرزا» تولید شده و این قابلیت را دارد که به شکل واقعیت افزوده، محتوا و متن را به مخاطب ارائه کند و مخاطب هم می تواند با گرفتن گوشی به سمت نمادهای طراحی شده در گرافیک خاص، آن نماد را تبدیل به انیمیشن کند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان