[ad_1]

مصطفی پورکاظم شایسته، معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت طرح مبارزه با قاچاق پوشاک اعلام کرد: این طرح در تهران و سراسر کشور به صورت مستمر از مهر ماه در حال انجام است. کالاهای جمع آوری شده از آن زمان تاکنون به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ارسال می شود. پرونده های قضائی تعزیرات آن نیز تشکیل شده و دستور امحا برای آنها صادر شده است. در ماه های گذشته نه تنها برای پوشاک، بلکه برای کالاهای دخانی نیز طرح مقابله ای ما آغاز شده و در حال جمع آوری آن هستیم.

وی ادامه داد: ما زمان آغاز این طرح اعلام کردیم که ۱۲۰ برند قاچاق محرز شناخته شده است اما در میان آنها ۴ برند بیشترین سهم را در بازار دارد مانند کوتون و جین وست و…. ما از وزارت صنعت معدن و تجارت تقاضا کردیم که تکلیف این چند برند را مشخص کند. اگر این برندها کالای ایرانی تولید می کنند، باید نام خود را نیز به یک برند ایرانی تغییر دهند و اگر کالاهای آنها خارجی باشد، به طور کلی فروش پوشاک خارجی ممنوع است و نباید به فعالیت خود ادامه دهند.

معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: وزارت صمت در حال بررسی موضوع است اما تا کنون پاسخی در این باره به ما داده نشده است. قرار بر این بود بر اساس نظر این وزارتخانه از ابتدای آذر ماه به برخورد مناسب با این چهار برند بپردازیم اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

شایسته در پایان در خصوص میزان کشفیات قاچاق پوشاک و ملزومات آن گفت: میزان قاچاق پوشاک دوخته شده افزایشی نداشته اما طبق مشاهدات، میزان قاچاق پارچه جهش پیدا کرده است. آن چیزی که ما اطلاع داریم از میزان کشفیات، نشان می دهد کشفیات پارچه افزایش یافته است. چرا که اکنون بخشی از مواد اولیه که باید به طور رسمی تأمین شود، ارز آن تأمین نشده و متأسفانه بخشی از آن را قاچاق تأمین می کند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان