[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر پارسافر پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های بالای استان گیلان در زمینه تولید و پرورش گیاهان زینتی، اظهار کرد: گیلان برای صادرات این محصول با توجه به مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با کشورهای حاشیه خزر ظرفیت های بالایی دارد.

وی در ادامه به میزان صادرات گیاهان زینتی از استان گیلان اشاره کرد و افزود: ۱۲ میلیون اصله درخت، درختچه زینتی و انواع گیاهان آپارتمانی از مرزهای گیلان به کشورهای آسیای میانه، همسایگان شمالی، کشورهای حوزه خلیج فارس و غرب اروپا صادر شده است.

پارسافر با بیان اینکه چابکسر در شهرستان رودسر قطب تولید و پرورش گل و گیاه کشور محسوب می شود، ادامه داد: ۳۳ میلیون اصله درخت و درختچه گل و گیاهان آپارتمانی در این بخش تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه گیلان دومین استان تولید کننده گل و گیاه در کشور است، اضافه کرد: در این استان ۸۳۸ هکتار باغ گل در فضای باز وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد آن در بخش چابکسر است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بخش چابکسر سالانه بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال درآمدزایی از پرورش گل و گیاه کسب می کند، گفت: بیش از پنج هزار نفر در این استان گیلان به این کار مشغول هستند.

وی در ادامه به برخی مشکلات تولید و پرورش دهندگان گل و گیاه استان گیلان اشاره و نبود صادراتی را بزرگترین مشکل تولید کنندگان برشمرد و ادامه داد: با وجود ظرفیت های بالای در این استان متأسفانه میزان صادرات در مجموع کم است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان