[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری سالروز شهادت میرزا کوچک و شهدای روحانی گیلان، اظهار کرد: میرزا کوچک خان اسطوره مبارزه با استبداد و استعمار است.

وی با اشاره به برخی ویژگی های فردی و شخصی میرزا کوچک جنگلی و تلاش عده ای برای انحراف در بیا این ویژگی ها، افزود: میرزا کوچک جنگلی فردی آگاه و دانا بود که همزمان با استبداد داخلی و استعمار خارجی مبارزه کرد و سازش نداشت.

استاندار گیلان در ادامه با تأکید بر لزوم نهادینه کردن اقدام انقلابی میرزا، تصریح کرد: اقدام میرزا ریشه های عمیق اعتقادی و دینی دارد وی با تکیه بر مردم حرکت انقلابی خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران مبارزه با استبداد و استعمار بود، اضافه کرد: باید با برنامه ریزی کنگره میرزا کوچک را سال آینده به صورت ملی برگزار شود.

عباسی با اشاره به روی کار آمدن دولتی انقلابی و مردمی، تأکید کرد: یکی از اولویت های ما در استان گیلان جلوگیری از حرکت های تفرقه افکنانه با تقویت وفاق و همدلی در میان مردم و مسئولان هستیم.

وی با بیان اینکه برای خدمت به مردم آمده ایم و از همه ظرفیت های در این مسیر استفاده می کنیم، افزود: باید تلاش شود تا مفاهیم فرهنگی را به نسل جوان منتقل کنیم و به گونه ای رفتار شود که جوان گیلانی به هویت خود افتخار کند.

استاندار گیلان همچنین با واکنش به برخی اظهار نظرها درباره جایگاه این استان در حوزه فساد، تأکید کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته از مراجع ذیصلاح این اظهار نظرها درست نیست و نباید اجازه دهیم عده ای با این صحبت ها چهره استان را خراب کنند.

وی با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان استان های شمالی با رئیس جمهور، گفت: در راستای پیشرفت استان گیلان از همه ظرفیت ها و توان استفاده می کنیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان