[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر دریادار دوم مهدی شعبان زاده در نشست با اصحاب رسانه در مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت، با گرامیداشت سالگرد عملیات غرورآفرین مروارید، اظهار کرد: هفتم آذر ۱۳۵۹ نقطه عطفی در نیروی راهبردی ارتش ایران بود.

وی با اشاره به اینکه تنها ۶۷ روز پس از جنگ، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به جنگ ارتش عراق رفت، افزود: نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به تدریج کنترل وضعیت خلیج فارس را به دست گرفت.

فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت با بیان اینکه ناوچه قهرمان پیکان در این عملیات بدنه اصلی نیروی دریایی عراق را از بین برد، گفت: بعد از آن عملیات، از صادرات نفت عراق از دو پایانه اصلی جلوگیری شد و عراق دیگر در دریا نتوانست عرض اندام کنند.

 شعبان زاده با اشاره به اینکه نیروی دریایی اسکورت قهرمانانه کشتی های تجاری را در ایام دفاع مقدس برعهده داشت، بیان کرد:  حدود ۱۰ هزار کشتی در ایام دفاع مقدس توسط نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از عملیات مروارید اسکورت شد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی در نیروهای مسلح اهمیت فراوانی دارد، تصریح کرد: نیروی انسانی متخصص می تواند باعث پویایی مجموعه شود و همین راستا بیشتر نیروهای ما در داخل کشور آموزش داده می شوند.

فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت با اشاره به اینکه در حوزه تربیت نیروی انسانی خودکفا شده ایم، گفت: نیروی تربیت، متعهد و پای کار حاصل تلاش های چندین ساله است.

شعبان زاده با بیان اینکه نیروی دریایی یک نیروی تجهیزات محور است، افزود: نیرو وقتی به دریا می رود کاملا مستقل می شود و به همین دلیل است که تجهیزات در نیروی دریایی اهمیت فراوان دارد.

وی با اشاره به اینکه در دل تحریم ها به استقلال رسیدیم، خاطرنشان کرد: در بخش پهبادها، ناوها، ناوچه ها، زیردریایی ها و جنگ نرم افزار کاملا به استقلال رسیده ایم.

فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت با بیان اینکه در حوزه شناورهای سطحی و زیرسطحی توانمندی فراوانی داریم، تصریح کرد: انحصار تولید ناو در دنیا، در سال ۸۸ با ساخت ناو جماران در ایران شکسته شد.

شعبان زاده با اشاره به اینکه ۹۳ درصد واردات و صادرات ایران از طریق دریا انجام می شود، گفت: از اردیبهشت سال ۸۸ تاکنون شش هزار کشتی و نفت کش توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اسکورت شده اند.

وی با بیان اینکه اقدام قهرمانانه ناوشکن سهند تماماً ایرانی با دریانوردی ۱۵۵ روزه باعث حیرت دنیا شد، افزود: اقدام ناوگروه ۷۵ با زبان دیپلماسی دریایی، عزت ایران اسلامی را در حوزه دریاها و اقیانوس ها به تمام دنیا نشان داد.

فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت با بیان اینکه ناوگروه ۷۹ ما اکنون در منطقه خطر آب های آزاد دریای عمان در حال دریانوردی است، تصریح کرد: در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ تمام شرایط سطحی، زیر سطحی، پهبادها و جنگال مورد ارزیابی قرار گرفتند.

شعبان زاده با اشاره به اینکه رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین نمونه ای از همکاری نیروی دریایی ایران با سایر نیرو های دریایی قدرت مند دنیا است، گفت: در دو مسابقه مسابقات نیروهای دریایی دنیا در منطقه شمال و جنوب کشور رتبه های برتر را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت وظیفه تربیت نیروها را برعهده دارد، افزود: کسانی می توانند مأموریت های طولانی دریایی را انجام دهد که از نظر جسمانی، روحیه و ظرفیت به نقطه قابل اتکا برسند و ما در این مرکز در تلاش هستیم که این تربیت را به درستی انجام دهیم.


فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت با اشاره به اینکه در ایام کرونا با مردم و در کنار مردم بودیم، بیان کرد: پادگان های نیروهای مسلح در ایام کرونا کمترین آسیب ها را دیدند و از اوایل کرونا تاکنون هیچ فوتی بابت کرونا نداشتیم.

وی با بیان اینکه مرکز واکسیناسیون کرونا را در سالن ملوان راه اندازی کردیم، گفت: سالن واکسیناسیون ملوان را نظام مند کردیم که اتفاق خوبی در گیلان بود و یک رکورد خوبی را در واکسیناسیون ثبت کردیم.

شعبان زاده با اشاره به آخرین وضعیت ناوشکن دماوند بعد از حادثه سال های گذشته، افزود: مراحل بازسازی و تعمیر ناوشکن با تجهیزات در حال انجام است و ان شالله بزودی این ناو به ناوگان شمال کشور ملحق می شود.

فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت با بیان اینکه ما ۴۱ برنامه را به مناسبت ایام هفت آذر برنامه ریزی کردیم، گفت: غبارروبی مزار شهدا، محفل انس با قرآن، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، طرح مواسات، تجلیل از پیشکسوتان نداجا، ویزیت رایگان، پویش دریادلان خون بخش، دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان ، صبحگاه مشترک، سرکشی از آسایشگاه معلولان، بخشش تخلفات نیروهای وظیفه، تجلیل از مدافعان سلامت، اکران فیلم منصور، شب شعر و مسابقات ورزشی از جمله برنامه های این هفته ما است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان