[ad_1]

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان تنها یک پیروزی نیاز دارد تا جواز حضور در جام جهانی قطر را کسب کند. تیم اسکوچیچ در صورت برتری مقابل عراق، در تهران جشن صعود خواهد گرفت و تقریبا یک سال زمان دارد تا برای این مسابقات آماده شود اما این روزها سرمربی تیم ملی در حال سفر به کشورهای مختلف برای بررسی عملکرد لژیونرها است.

اسکوچیچ چند روز پیش راهی امارات شد و دیدار شباب الاهلی و بازیکنان ایرانی این تیم را تماشا کرد. در ادامه راهی ترکیه شد و شب گذشته دیدار مجید حسینی را از نزدیک به تماشا نشست. ظاهرا قرار است اسکوچیچ طی روزهای آینده راهی کشورهای مختلف دیگر شده و عملکرد لژیونرهای مختلف را زیر نظر بگیرد اما سوالی که مطرح می شود این است که در این بازه و در آستانه صعود تیم ملی، چه نیازی به برررسی عملکرد لژیونرهاست؟

بازیکنان تیم ملی کمتر از 2 هفته پیش نزدیک به 10 روز در خدمت سرمربی تیم ملی بودند و وضعیت آنها در دو اردوی بازی با لبنان و سوریه مورد بررسی قرار گرفت. همچنین اسکوچیچ در مدتی که سرمربی تیم ملی بوده، تقریبا شاکله تیم خود را پیدا کرده و بر اساس سلیقه اش، نفرات مد نظر را به اردوها دعوت می کند اما چرا باید در این مقطع برای تماشای بازی های لژیونرها راهی کشورهای مختلف شود؟

این مربی در ابتدای حضورش برای آشنایی با وضعیت بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا این رویه را در پیش گرفت که اتفاقا حرکتی قابل قبول بود چون قصد داشت با نفرات مد نظرش آشنا شود اما در شرایطی که نزدیک به 2 سال است هدایت ملی پوشان را بر عهده دارد، چنین سفرهایی در شرایطی که تیم ملی در آستانه صعود به جام جهانی است، چه دلیلی دارد؟ از سوی دیگر تا برگزاری جام جهانی و انتخاب نفرات نهایی برای حضور در این بازی ها زمان زیادی مانده و مشخص نیست چرا سرمربی تیم ملی چنین تصمیمی گرفته است.

ابراهیم قاسمپور در گفت وگو با فارس در خصوص اینکه آیا از نظر وی سفرهای اسکوچیچ در این بازه زمانی اهمیت دارد یا خیر گفت: من دلیل خاصی برای چنین سفرهایی در این مقطع نمی بینم. شاید تنها به این دلیل که بیکار نباشد چنین کاری را انجام داده است. 90 درصد راه صعود را طی کرده و با تیم هایی بازی داریم که دردسری برایمان ندارند. حتی معتقدم به کره جنوبی در خاک این کشور نمی بازیم.

وی افزود: اسکوچیچ بازیکنان تیم ملی را شناخته و حتی اگر قصد استفاده از بازیکنان جوانی مثل قائدی که برای تماشای بازی آنها به امارات رفته را دارد،  ناخوداگاه باید از آنها در دیدارهای آتی استفاده کند چون بقیه بازیکنان در بازی های اصلی به میدان رفته اند. نمی دانم شاید اسکوچیچ فدراسیون را برای این سفرها متقائد کرده ولی در مجموع الان دلیل خاصی برای چنین سفرهایی نمی بینم.

باید از مسئولان فدراسیون سوال کرد که آیا این سفرها که هنوز دلیل منطقی برای آنها پیدا نشده، هزینه ای برای آنها ندارد؟ چرا بایستی چنین اتفاقی روی داده و چنین هزینه قابل توجهی صورت گیرد؟ در پی این سفرها، چه هدف و برنامه ای وجود دارد؟ و ... اینها پرسش ها و ابهاماتی است که پاسخی برای آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان