[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم های ایران بعد از ظهر شنبه به وقت تهران در توییتی ترکیب هیات ایران حاضر در مذاکرات رفع تحریم ها را «چشمگیر» خواند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم های ایران در وین در توییتی نوشت: «ترکیب هیات ایران در مذاکرات رفع تحریم ها  در گفت وگوهای وین چشمگیر است. من معتقدم که این باید به عنوان دلیلی بر نیت جدی (ایران) تفسیر شود.»

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته است: «در مذاکرات وین بحث های فشرده و مفصلی بویژه بر روی موضوعات معوق و رفع تحریم ها باید انجام بگیرد و احتمال اینکه همه بتوانند به شکل اصلی برجام بازگردند، وجود دارد. تنها راه برداشتن تحریم ها احیای برجام است که از این طریق هم ایران به حقوق خود می رسد و هم جامعه بین الملل از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران اطمینان پیدا می کند.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران در آستانه این دور از مذاکرات درباره اخباری مطرح شده درباره تلاش برای حصول توافقی موقت گفت: «درباره اظهارات مبهم و گمانه زنی رسانه ای موضع نمی گیرم. آنچه باید بر آن متمرکز شویم گفت وگوهای ما در وین است. ایران با اراده جدی برای رفع تحریم هایی که بر ضد مردم ایران اعمال شده، با یک تیم کامل براساس همین هدف عازم وین خواهد شد و امیدواریم طرف های مقابل به جای این شبهه افکنی های رسانه ای و یا برخی عملیات های روانی که به زعم خودشان در نزدیکی مذاکرات وین شاید بتوانند ماهی ای از آب های آلوده بگیرند، به جای آن سعی کنند با اراده جدی و نیت خوب و دستیابی به توافق عملی و جامع الاطراف در خصوص رفع تحریم های ظالمانه که بر ضد مردم ایران اعمال کردند به وین بیایند. اگر این اراده جدی را نداشته باشند و بخواهند این اراده جدی را با نیت های غیرسازنده همراه کنند، قطعاً پاسخ ایران هم متناسب با آن خواهد داد.»

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات روز دوشنبه هشتم آذر ماه در وین بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، امروز (شنبه) در رأس هیأتی وارد وین پایتخت اتریش شد.

این مذاکرات به منظور رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا برگزار می شود.

گفتنی است از نیمه فروردین ماه سالجاری تا پایان خرداد ماه و در دولت دوازدهم نیز ۶ دور مذاکره بین ایران و گروه ۱+۴ برای احیای برجام انجام شد ولی در پی کارشکنی های آمریکا و با وجود پیشرفت هایی که حاصل شده بود، نتیجه ای در برنداشت. با آمدن دولت جدید قرار شد در این زمینه تصمیم گیری شود که در نهایت با رایزنی های انجام شده هشتم آذر ماه این مذاکرات در وین برای رفع تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان