[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری عصر امروز در همایش گرامی داشت میرزا کوچک جنگلی در جمع ائمه جمعه، مسؤولان ستاد نماز جمعه شهرستانها و همچنین صدها تن از دانش آموزان منتخب اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان در سالن شهدای ناجا رشت دعوت به یاد انسان های بزرگ را یادی پیش برنده دانست و اظهار کرد: یاد خدا و انسان های بزرگ انسان را از مسیر غفلت دور کرده و به سوی خدا رهسپار می کند. 

وی هشیاری، بصیرت و ذکر را در برابر غفلت دانست و افزود: ملت بصیر، هوشیار و بالنده مسیر را از راه های غفلت متمایز می داند و به تعالی می رسد. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، غارت از هویت و خویشتن را از پیکر دلایل غفلت دانست و گفت: قرآن سند بیداری و هوشیار کردن ملت در برابر غفلت است که یکی از تعابیر آن به یاد آوردن و گرامی داشت اسطوره ها و نمادهای متعالی است. 

به گفته رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، انسان غافل، دست پروده شیاطین و غفلت زمینه ساز غارت فرد و جامعه است. 

امام جمعه موقت تهران نشست های بزرگداشت اسطوره ها و قهرمان ها را از مصادیق بیداری و بصیرت دانست و تصریح کرد: برگزاری همایش گرامیداشت یکصدمین سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی توسط نسلی پویا و سربلند دانش آموز بسیار حایز اهمیت است. 

علی اکبری یاد میرزا را یاد هویت اسلامی و ایرانی دانست و افزود: میرزا کوچک جنگلی هویت ایران را در گیلان زنده کرد و امروزه بخش اعظم بیداری جمهوری اسلامی مرهون تلاش های میرزا کوچک جنگلی است. 

وی تاریخ را گنجینه درس ها و عبرت ها دانست و بیان کرد: مراجعه اسوه جویانه و عالمانه بیدار کننده از توصیه های امام متقیان حضرت علی علیه السلام است. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن های اسلامی، گیلان را به تعبیر رهبر معظم انقلاب سرزمین قهرمان پرور دانست و گفت: امروز پرچمی که علویون گیلان بلند کردن تا سرزمین یمن نیز بلند شده و همچنین سرافرازانه توسعه پیدا می کند. 

امام جمعه موقت تهران، ایمان را از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از برجسته ترین صفات مردمان این دیار برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری گیلان را به ایمان برجسته مردمان آن با شخصیت میرزا کوچک جنگلی میشناسند و از آن یاد می کنند. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به مکتب ترسیم شده مقاومت توسط سردار جنگل گیلان تصریح کرد: میرزا کوچک جنگلی در اوج صفا، تدین، مردم داری و با بهره مندی از فرماندهی و حرکت تشکیلاتی حماسه ای جاوید برای ملت ایران و جامعه مقاومت در منطقه ترسیم کرده است. 

علی اکبری با اشاره به اعتقاد اساسی میرزا کوچک جنگلی به مبانی سیاست خارجی ایران اسلامی بیان کرد: میرزا کوچک جنگلی با نه گفتن به شرق و غرب در همان زمان مینیاتوری از جمهوری اسلامی ایران را برای آیندگان ترسیم کرد. 

وی با تصریح بر اینکه هنوز با مشی میرزا کوچک جنگلی میتوان در برابر بیگانگان ماند و مقاومت کرد، گفت: در برابر جنگ شناختی و هویتی در گام دوم انقلاب میتوان با مراجعه هوشمندانه به تاریخ پر افتخار ایران و رویکرد و منشی که میرزاکوچک جنگلی داشت در برابر بیگانگان مقاومت کنیم. 

امام جمعه موقت تهران، دعوای ما با استکبار جهانی همین ایرانی اسلامی دانست و افزود: مسئله اصلی و کنونی کشور نیز امروزه جنگ هویتی دشمن علیه جوانان است که البته با بیداری هویتی و تاسی از شهدا همین استان می توان از آن عبور کرد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان