[ad_1]

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رقابت های ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی به منظور حضور در بازی های آسیایی 2022 هانگژو، به میزبانی سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم واقع در شهر درگهان برگزار شد که با معرفی نفرات و تیم های برتر در ساندا و تالو به پایان رسید.

در وزن 52 کیلوگرم، پویا آذرنگ از سیستان و بلوچستان قهرمان شد. مسعود انصاری از قشم به مدال نقره رسید و رضا ساربانی از کرمان و نجم الدین علیمرادی از هرمزگان مشترکاً سوم شدند.

در وزن 56 کیلوگرم، حسام محمدزاده از اروند به مدال طلا رسید، رضا عظیمی از اردبیل نایب قهرمان شد و مهدی کرمانی از فارس و ابراهیم نادری از چهارمحال و بختیاری صاحب مدال برنز مشترک شدند.

در وزن 60 کیلوگرم، شجاع پناهی از مازندران قهرمان شد، سعید جاوید از اردبیل به مدال نقره دست یافت و هادی روزافزای از خراسان رضوی و علی محمدی از قزوین به مقام سومی مشترک بسنده کردند.

در وزن 65 کیلوگرم رضا عبداللهی از اردبیل بر سکوی قهرمانی ایستاد، محمد فرهادی از فارس دوم شد و علی نوبهاری از قم و امیرمحمد محسن پور از مازندران در رده سوم قرار گرفتند.

در وزن 70 کیلوگرم، حمیدرضا سهندی از تهران به مدال طلا دست یافت، محمدمهدی کشاورز از زنجان صاحب مدال نقره شد و مهدی رضایی از قزوین و کیانوش شیری از کردستان مشترکاً سوم شدند.

در وزن 75 کیلوگرم، جعفر شیرزاد از اردبیل قهرمان شد، عرفان بویری از خوزستان در رده دوم ایستاد و محمد کرم زاده از قشم و آریا اکبری از البرز به مدال برنز دست یافتند.

وزن 80 کیلوگرم، مجید هاشم بیگی از زنجان به مدال طلا رسید، سعید سوخته سرایی از گلستان به مدال نقره رسید و سعید سالمی از اردبیل و امید زارع از البرز سوم شدند.

در وزن 85 کیلوگرم محمدرضا ریگی از سیستان و بلوچستان قهرمان شد، مهدی مرادی از البرز به مدال نقره رسید و سیاوش دادرس از کرمانشاه و سعید فاضلی از ایلام مشترکاً در رده سوم ایستادند.

وزن 90 کیلوگرم مرتضی نوروزی از سمنان بر سکوی قهرمانی ایستاد، پدرام محمدعظیمی از خوزستان دوم شد و محمدجواد نصیری از فارس و حسن قاسمی از لرستان به مقام سومی رسیدند.

در وزن 90+ کیلوگرم محمد نصیری از مازندران طلا گرفت، امین نوری از اصفهان صاحب مدال نقره شد و سید ولی الله میرکریمی از مرکزی و اشکان برجی خانی از قزوین به مقام سومی دست یافتند.

همچنین در بخش تالو بسته ترکیبی نان چوان-نن گوئن، شاهین بنی طالبی از اصفهان با نمره 19.16 اول شد، مصطفی حسن زاده از فارس با نمره 19.12 در رده دوم ایستاد و مهدی خانی از ایلام با نمره 18.97 به مقام سوم بسنده کرد.

در بسته چانگ چوان سید سامان احمدی از فارس با نمره 9.56 به عنوان نخست دست یافت، رضا خلف زاده با نمره 9.54 در جایگاه دوم ایستاد و طاها بدیعی با نمره 9.44 به عنوان سومی بسنده کرد.

در بسته ترکیبی دائوشو – گون شو امیرمحدرضایی از خراسان رضوی با نمره 19.18 اول شد. فاتح حیدریان از کردستان و حمید اسماعیلی از زنجان به ترتیب با نمره های 18.97 و 18.87 دوم و سوم شدند.

در بسته ترکیبی تای چی چوان و تای چی جین، مهدی اخلاق عالی از فارس با نمره 19.07 به عنوان قهرمانی رسید. جواد نوری از اصفهان با نمره 18.90 نائب قهرمان شد و مهدی خداشناس از مرکزی با کسب نمره 18.73 در جایگاه سوم این بسته قرار گرفت.

در پایان مسابقات و در مجموع، تیم فارس با 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز قهرمان شد، اردبیل با 2 طلا، 2 نقره و یک برنز در رده دوم ایستاد و مازندران 2 طلا و یک برنز در رده سوم قرار گرفت.

نکته ای که درمورد این مسابقات باید به آن اشاره کرد این بود که سرانجام بعد از 2 سال تاخیر مسابقات قهرمانی کشور آن هم به میزبانی جزیره قشم برگزار شد. برای بسیاری از اهالی این رشته سوال پیش آمده بود که چرا فدراسیون قشم را به عنوان میزبان این رویداد انتخاب کرده است. امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو در واکنش به این موضوع اظهار داشت: قشم منطقه ای استراتژیک بوده که همواره از اهمیت بسیار زیادی برای کشور برخوردار است. هدف فدراسیون ووشو از این کار توسعه ورزش در تمام مناطق کشور است و امیدواریم با این اقدام فدراسیون، در سال های آینده شاهد پیدایش قهرمانان از این منطقه نیز باشیم. ورزشکاران برای این مسابقات از 31 استان و سه منطقه آزاد حضور یافته اند که مجموعا 34 منطقه می شود و نشان از سخت بودن کار دارد.

در این دوره 400 ورزشکار، مربی و داور حضور داشتند تا مسابقات پراهمیتی برای انتخاب ملی پوشان به منظور حضور در بازی های آسیایی هانگژو برگزار شود. این مسابقات در 10 وزن ساندا و 4 بسته تالو انجام شد و مربیان تیم ملی توانستند رقابت ها را از نزدیک تماشا کنند، اما در این بین برخی نسبت به شرایط اسکان و هتل ووشوکاران انتقادهایی داشتند.

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو در این باره به فارس گفت: بدون شک در تمام مناطق امکانات با یک سطح وجود ندارد و از این موضوع مطلعیم. ما وظیفه خود می دانیم که ورزش را وسیله ای به عنوان توسعه زیرساخت ها در مناطق مختلف کشور مورد استفاده قرار دهیم. ما تصمیم داشتیم با آوردن ورزش به این منطقه، توسعه را شاهد باشیم. بخاطر شرایط استراتژیک این منطقه نیز اتفاق خوبی بود که میزبانی به منطقه آزاد قشم سپرده شد، البته باید کمی سطح خواسته های خود را پایین تر بیاوریم و کم کم به فکر توسعه زیرساخت ها باشیم.

رقابت های انتخابی تیم ملی با 2 سال تاخیر برگزار شد، اما سوال اینجاست که در این مدت فدراسیون چه برنامه ای برای ووشوکاران داشت؟ قطعاً اهالی این رشته هنوز فراموش نکرده اند که مسابقات WWF که چندی پیش برگزار شد، چقدر به آماده سازی ورزشکاران این رشته کمک کرد. بدون شک اگر مبارزات جنگجویان با آن کیفیت بالا برگزار نمی شود، مربیان تیم های ملی در قشم هم مبارزات جذابی را مشاهده نمی کردند. 

امیر اوجاقی، مربی تیم ملی ووشو هم به این موضوع تاکید کرد و گفت: فدراسیون در این مدت تلاش کرد که با برگزاری مسابقات مختلف از جمله WWF سطح کیفی ورزشکاران را بالا نگه دارد تا با وجود تعطیلی باشگاه ها، شاهد مبارزات سطح بالایی در قهرمانی کشور باشیم.

حالا ووشو کاران منتخب تا شهریور ماه زمان دارند تا خود را برای حضوری قدرتمند در بازی های آسیایی آماده کنند. طبق برنامه ریزی ها قرار است هر چهار نفر اول اوزان 56، 60، 65، 65، 70 و 75 به تیم ملی دعوت شوند تا از بین آنها نفرات اعزامی به بازی های آسیایی انتخاب شوند. به گفته کادر فنی نفرات برتر وزن 80 کیلوگرم هم این شانس را دارند تا با کم کردن 5 کیلوگرم از وزن خود در اردوی آماده سازی تیم ملی حاضر شوند. 

زمان دقیق شروع اردوهای تیم ملی ووشو هنوز مشخص نشده و قرار است بعد از جلسه ای که بین مربیان تیم ملی و مسئولان فدراسیون برگزار می شود، در این خصوص تصمیماتی گرفته شود.

انتهای پیام/


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان