[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد هاشمی پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید طلبه و روحانی گیلان در مصلای رشت با بیان اینکه تاریخ ایران گواه زخم ها و رشادت ها است، اظهار کرد: رشادت های «میرزا کوچک جنگلی» در تاریخ ماند و بدخواهان و بدگویان وی مانند کسروی به گورستان تاریخ پیوست.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قدرت سازماندهی و تشکیلات سازی میرزا، گفت: استبداد ستیزی و مردم داری میرزا کوچک در تاریخ کم نظیر بوده و جاودانگی نام این شخصیت به دلیل برخورداری از ویژگی های مذکور است.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است برای سال آینده و در صد و یکمین سالگرد میرزا برای یک کنگره ملی و بین المللی آماده کرده و با تمام توان به میدان بیاید.

هاشمی با اشاره به اینکه حق میرزا هنوز ادا نشده و جاودانگی نام وی به دلیل اخلاص ایشان است، تصریح کرد: برگزاری کنگره خاندان آل بویه نیز در دستور کار است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هر چقدر افتخارات مردم گیلان به صورت ملی و بین المللی بیان شود برای تمام ایران افتخار است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان