[ad_1]

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شش نمایش در مرحله پایانی سی و سومین جشنواره تئاتر استانی حضور دارند، اظهار کرد: «روایت آنکه صبور بود» به کارگردانی «نیما جهان بین»، «رازها و دروغ های رام نشده» به کارگردانی «وحید درویشی»، «واحد ۲۲ چه خبره» به کارگردانی «رضا جوشعار»، «خلیج خوک ها» به کارگردانی «رضا جوینده»، «سیا ریحون» به کارگردانی «رضا عباسی» و «چهاردیواری» به کارگردانی «عبدالله بهادری» آثار راه یافته به این مرحله هستند.

مصباح با بیان اینکه در روز نخست سه گروه نمایش خود را اجرا کردند، گفت: استقبال تماشاگران بعد از حدود دو سال تعطیلی اجراهای صحنه ای بسیار خوب بود.

وی با اشاره به اینکه تماشاگران می تواند طی دو روز اجرای نمایش ها به صورت رایگان از تئاترها دیدن کنند، افزود: عوامل ستاد برگزاری جشنواره به دقت بر اجرای دستور العمل های بهداشتی نظارت و از همه تماشاگران می خواهند هنگام اجراها از ماسک استفاده کنند.

مصباح ادامه داد: از صبح امروز در دومین روز اجراها، سه نمایش «خلیج خوک ها» به کارگردانی «رضا جوینده»، «روایت آنکه صبور بود» به کارگردانی «نیما جهان بین» و «چهاردیواری» به کارگردانی «عبدالله بهادری» اجرا شده و می شوند.

شرافت در کنار تخصص و افتخارات هنری ملاک انتخاب داوران جشنواره استانی تئاتر

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان همچنین به صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی نیز اشاره و تأکید کرد: تمام برنامه های هنری امسال معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان به ویژه جشنواره سی و سوم تئاتر استانی به این روحانی مبارز تقدیم می شود.

مصباح در ادامه اضافه کرد: امسال اجراهای این مرحله توسط سه تن از اساتید برجسته حوزه تئاتر و نمایش کشور و استان آقایان «پیام دهکردی»، «فرامرز طالبی» و «مهرداد هنرمند» داوری می شود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از نکاتی که برای ستاد برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان برای انتخاب داوران بسیار اهمیت داشت استقلال و شرافتمندی داوران بود، گفت: شرافت داوران برای ما در کنار تخصص و افتخارات هنری آنها نوید یک جشنواره خوب را می دهد.

مصباح با بیان اینکه شرافت داوران یقیناً در روند داوری جشنواره به همگان ثابت می شود، ادامه داد: یکی از مواردی که از داوران خواسته ایم این است که ضمن داوری کارها به جوانان هنرمند گیلانی مشاوره درست و مناسب برای داشتن اجراهای بهتر در سال های آینده بدهند.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان همچنین به اجراهای امسال اشاره و با بیان اینکه سطح اجراها بالا است، اضافه کرد: این موضوع در اجراهای روز اول قابل لمس بوده و جوانان هنرمند گیلانی نشان دادند که می توان افق روشنی بعد از حدود دو سال تعطیلی برای تئاتر گیلان ترسیم کرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان