[ad_1]

جلسه بررسی راهکارهای کاهش آلودگی هوا عصر امروز(شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و کمیته ای با مسئولیت وزارت کشور برای تدوین نقشه راه ارتقاء کیفیت هوا و مبارزه با آلودگی هوای کلانشهرها تعیین شد.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این جلسه با انتقاد از عدم اجرای وظایف و تکالیف مشخص شده در قانون هوای پاک از سوی دستگاه های اجرایی طی سال های اخیر گفت: متأسفانه گزارش ها نشان می دهد که دستگاه های اجرایی و نظارتی نسبت به وظایف و تکالیف خود توجه جدی نداشته اند.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مقابله با آلودگی هوا نیازمند متولی مشخصی در کشور است، اظهار داشت: تأمین اعتبار، سرمایه گذاری، برنامه ریزی، سیاست گذاری و اجرای برنامه های مختلف برای کاهش آلودگی هوا نیازمند سازماندهی، مدیریت و پیگیری مستمر است که باید توسط متولی مشخص و با همکاری سایر دستگاه ها و نهادها دنبال شود.

 مخبر با تأکید بر اینکه آلودگی هوای پایتخت قابل بهبود است، افزود: می توانیم با برنامه ریزی های دقیق و پیگیری مستمر اوضاع تهران را به وضعیت بهتری برسانیم که این امر نیازمند کمیته ای متشکل از دستگاه های ذیربط و اهتمام جدی مسئولین مربوطه است.

در این جلسه که وزرای کشور، صنعت، معدن وتجارت، راه و شهرسازی، نیرو، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، شهردار و استاندار تهران، رییس سازمان هواشناسی و رییس سازمان ملی استاندارد نیز حضور داشتند، گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های آتی برای کاهش آلودگی هوای تهران و کلانشهرها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه ها ارائه شد.

در این گزارش همچنین توضیحاتی در خصوص تکلیف مشترک دستگاه های اجرایی ذیل قانون هوای پاک مطرح شد و در ادامه پیشنهادات و برنامه های آتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست مقرر شد کمیته ای به ریاست وزیر کشور و مسئولیت اجرایی شهردار تهران و با عضویت وزرای امور اقتصادی و دارایی، نفت، صمت، راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد، استانداری و شهردار تهران و پلیس راهور تشکیل و ظرف مدت یک هفته نقشه راه و برنامه مبارزه با آلودگی هوای کلانشهرها را تدوین و در جلسه هفته آتی ارائه دهند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان