[ad_1]

کریم رسولی عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: طی هشت ماه گذشته ۵۳۴ هزار تن کالا به ارزش ۳۰۱ میلیون و ۸۷ هزار دلار اعم از محصولات کشاورزی، البسه و صنایع دستی از طریق مرز زمینی این شهرستان به روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادر شده است.

وی با اشاره به وارادت ۱۳۹ هزار و ۹۸۳ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۹۸ میلیون و ۴۶۳ هزار دلار از مبدأ گمرک شهرستان آستارا تصریح کرد: مواد شیمیایی، چوب ، آهن آلات، ماشین آلات و لوازم برقی از جمله کالاهای واردشده از طریق کشورهای فدراسیون روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان به ایران هستند.
مدیرکل گمرک شهرستان آستارا ترانزیت خارجی را ۲۸۴ هزار و ۶۰۵ تن کالا اعم از فرآورده های نفتی، محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی و لوازم بهداشتی  برآورد کرد و افزود: این میزان ترانزیت خارجی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان 63 درصد رشد داشته است. 

رسولی با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون ۱۹ هزار و ۳۱۶ فقره اظهارنامه به ارزش سه میلیارد و۶۴ میلیون دلار پروانه ورود موقت صادر شده است، گفت: صدور این میزان پروانه ورود موقت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزن ۴۱ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۴۰ درصد با افزایش همراه بوده است. 

وی اتباع ایرانی و خارجی متردد از مرز زمینی شهرستان آستارا طی هشت ماه گذشته را ۱۶ هزار و ۳۳۳ نفر دانست و بیان کرد: از این تعداد، ۱۳ هزار و ۸۰۲ نفر مربوط به تردد اتباع خارجی و دوهزار و ۵۳۱ نفر مربوط به تردد اتباع ایرانی است که توسط کارکنان مستقر در سالن مسافری به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان