[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتح اللهی صبح دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا رشت با اشاره به اختصاص دو اتوبوس برای انجام واکسیناسیون سیار در شهرستان رشت، اظهار کرد: این اتوبوس در مناطق حاشیه شهر و شلوغ حضور و شهروندانی که واکسن دریافت نکرده اند را مورد پوشش قرار می دهد.

وی به آغاز اجرای محدودیت های هوشمند در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در این طرح به افرادی که واکسن نزده اند خدمات اجتماعی ارائه نمی شود.

فرماندار رشت در ادامه با اشاره به اینکه آمار رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک در سطح شهرستان به ۵۸.۶ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: این عادی انگاری ها بسیار خطرناک است و با توجه به احتمال شیوع ویروس اومیکرون در سطح کشور وضعیت خوب موجود را شکننده می کند.

وی با بیان اینکه آمار و نفرات واکسن نزده در سطح روستاها احصا شده است، تصریح کرد: بخشداران، دهیاران و مراکز بهداشت موظف هستند با روش های مختلف اقناعی واکسیناسیون در سطح روستاها را به پایان برسانند.

فتح اللهی با اشاره به اینکه آمار بستری ها در سطح شهرستان به ۱۰۵ نفر رسیده است، اضافه کرد: آمار پذیرش روزانه سطح شهرستان رشت نیز ۲۹ نفر بوده و آمار فوتی ها نیز یک نفر است.

وی با بیان اینکه مجموع بستری های کرونایی از ابتدا شیوع ویروس کرونا تا کنون در شهرستان رشت ۳۴ هزار نفر است، گفت: در این مدت متأسفانه چهار هزار و ۳۱۷ شهروند خود را از دست داده ایم.

فرماندار رشت در ادامه با اشاره به میزان واکسیناسیون در این شهرستان، اضافه کرد: تاکنون از جمعیت ۸۴۵ هزار و ۳۸۲ نفری رشت ۷۳۶ هزار و ۷۹۰ نفر معادل ۸۷.۱ درصد دُز اون کرونا را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه ۶۶۲ هزار و ۸۰۰ نفر معادل ۷۸ درصد نیز هر دو دُز را دریافت کرده اند، بیان کرد: هنوز ۱۰۸ هزار و ۵۹۲ نفر از شهروندان رشتی دُز اول را تزریق نکرده اند که باید با اقناع سازی آنها را نیز به انجام واکسیناسیون ترغیب کنیم.

فتح اللهی به تزریق دُز سوم واکسن کرونا نیز اشاره و با بیان اینکه ۲.۴ درصد از جمعیت واجد شرایط در رشت دُز سوم را دریافت کرده اند، ادامه داد: در هفته گذشته از هزار و ۲۲۸ واحد صنفی بازدید و به ۱۱۷ واحد اخطار و ۹ واحد صنفی نیز پلمب شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان