[ad_1]

فرهاد رحمان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی»، اظهار کرد: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی را با عنوان حدیث باران به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی برگزار می کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی با بیان اینکه این جشنواره با همکاری این اداره و شهرداری انزلی برگزار می شود، گفت: هدف ارتقای تئاتر خیابانی و حمایت از تولید آثار نمایشی برای اجرا در خارج از صحنه های معمول تئاتر به دلیل شرایط اجتماعی ناشی از همه گیری ویروس کرونا با اولویت صیانت از سلامت، هنرمندان، مخاطبان و برگزارکنندگان است.

وی تأکید کرد: پاسداشت رشادت و ایثار سردار سلیمانی و شهدای والامقام ایران اسلامی، ترویج و زنده نگاه داشتن تفکر ایثار و صداقت و مقاومت سربازان وطن و تلاش برای حرکت در مسیر رشادت و از جان گذشتگی و همچنین مردمی بودن از اهداف برگزاری این جشنواره است.

رحمان زاده ادامه داد: تقویت امید، افزایش نشاط اجتماعی با بهره گیری از قابلیت های هنر نمایش در حوزه های ارزشی و مذهبی، تقویت انگیزه همدلی و مشارکت اجتماعی، ارتباط بی واسطه با مخاطبان و شهروندان برای انتقال مفاهیم از طریق تئاتر خیابانی و همچنین ایجاد مکانی برای تبادل تجربه های نو و دانش تئاتر در میان هنرمندان از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی اضافه کرد: آثار جشنواره باید بر اساس موضوعات مذهبی، دفاع مقدس، مقاومت، مدافعان حرم، سربازان وطن، ایثار و شهادت به دبیرخانه جشنواره ارائه شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی با اشاره به اختصاص بخشی از جشنواره به تئاتر کودک، گفت: ستاد برگزاری جشنواره بخش تئاتر کودک را با هدف حمایت از آثار نمایشی خلاق در تربیت نسل آینده و پرورش فرزندان در نظر گرفته که در این بخش دبیرخانه جشنواره نمایش های تولید شده متقاضیان را به صورت نسخه تصویری دریافت می کند.

رحمان زاده ادامه داد: آثار بخش اصلی مسابقه تئاتر خیابانی خیابانی از میان موضوعات مورد تاکید جشنواره انتخاب و این بخش به صورت رقابتی برگزار می شود.

وی همچنین به انجام فراخوان مسابقه دلنوشته با موضوع نامه ای به سردار دل ها ویژه دانش آموزان اشاره کرد و گفت: مسابقه نقاشی حدیث باران نیز برای سنین ۹ تا ۱۶ سال با موضوع ایثار، شهادت، دفاع، سرباز وطن، مرد میدان، بانوی بهشتی و فاطمیه برگزار می شود.

رحمان زاده ادامه داد: مهلت ارسال لوح فشرده آثار تولید شده بخش اصلی مسابقه و بخش کودک و نوجوان پنجم دی ماه و اعلام نمایش های برگزیده برای شرکت در بخش مسابقه هفتم دی ماه است و جشنواره در روزهای پنجشنبه و جمعه دهم دی ماه امسال برگزار می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان