[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر سه شنبه در نشست صمیمی تشکل های دانشجویی دانشگاه های گیلان با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها و دانشجویان، اظهار کرد: طی یک نیم قرن گذشته آرمان های انقلاب در دانشگاه های ایران پیگیری شده است.

وی همچنین به حضور بزرگان در دانشگاه ها اشاره و با بیان اینکه از بدو تأسیس این مراکز شاهد حضور بزرگان دین بوده ایم، گفت: بزرگان به دنبال خدا باوری و اندیشه های دینی و اسلامی وارد دانشگاه شدند.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به ایستادگی دانشگاهیان ایران در برابر قدرت های سلطه گر، تصریح کرد: پیگیری و استمرار حرکت های ناب اندیشه اسلامی از مهم ترین وظایف دانشجویان است.

وی اسلام خواهی، آرمان گرایی و اندیشه خداباوری را موتور محرکه دانشگاه در تراز نظام اسلامی برشمرد و ادامه داد: ایران الگوی جبهه مقاومت در دنیای امروز بوده و اندیشه خدا باوری و مقاومت در برابر استکبار و استعمار توسط ایران در جهان مطرح شد.

داشتن درک درست از اسلام و سیاست برای دانشجویان واجب است

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم فهم عمیق اسلام از سوی دانشجویان، افزود: داشتن شناخت کامل از اسلام بر همه مردم به ویژه دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته جامعه لازم و ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز جبهه حق در برابر جبهه باطل صف آرایی کرده و تقابل این دو جبهه زمینه گرایش ملت ها به سمت اسلام را فراهم کرده است، بیان کرد: دانشجو باید فهم درستی از سیاست داشته باشد اما سیاست زده نباشد.

آیت الله فلاحتی با تأکید بر اینکه داشتن شناخت درست از سیاست باید در کنار کسب علم مورد توجه دانشجو قرار گیرد، اظهار کرد: شناخت درست در این زمینه سبب می شود تا در برابر شبهه افکنی مقاومت کند.

امام جمعه رشت شهوت، قدرت و ثروت را از دلایل فرار مغزها عنوان کرد و افزود: هوش و فهم سیاسی از عواملی است که می تواند از فرار مغزها جلوگیری کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دانشگاه محل پژوهش و دانش است، تصریح کرد: کسب دانش انسان را قدرتمند می کند و برای پیشرفت جامعه اسلامی می طلبد میان بر بزنیم.

داشتن درک درست از اسلام و سیاست برای دانشجویان واجب است

وی با تأکید بر لزوم توجه به رشد در سایه پژوهش و آموزش، ادامه داد: کشور و دانشگاهی موفق است که پژوهش محور باشد و در این راستا اگر مدیران دلسوز داشته باشیم قطعاً ایران به امپراطوری گذشته باز خواهد گشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه تنش و التهاب آفرینی را برای جامعه زیان بار عنوان کرد و گفت: تفکر و گرایش سیاسی مادامی که تنش و التهاب آفرینی نداشته باشد قابل تحمل و قبول است.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: نشست چهره به چهره با دانشجویان بسیاری از مشکلات را برطرف می کند ضمن اینکه متولیان باید در کنار دانشجویان نقش حمایت و هدایت را داشته باشند تا دانشگاهی در مسیر تعالی اسلامی داشته باشیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان