[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، نشست مشترک مسوولین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با هدف توسعه و ارتقای زیرساخت های راه آهن بین المللی آستارا-آستارا با حضور مسؤولین کشوری، استانی و شهرستانی در محل سالن کنفرانس هتل بین المللی اسپیناس برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی پس از اتمام نشست مشترک مسؤولین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است با هدف افزایش ظرفیت های اقتصادی بین ایران و جمهوری آذربایجان پل جاده ای روی رودخانه مرزی آستاراچای احداث شود. 

خیرالله خادمی با بیان اینکه درخصوص انتخاب پیمان کار و نحوه تأمین منابع مالی پروژه نیز صحبت هایی شده است، تصریح کرد: طول این پل 97 متر و عرض آن 32 متر می باشد که برای احداث آن بالغ بر 170 میلیارد تومان پیش بینی شده که تأمین اعتبار 50 درصد آن با جمهوری اسلامی ایران و مابقی با طرف آذری است. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور پایانه بار راه آهن بین المللی آستارا-آستارا را از دیگر مباحث موردبحث با طرف آذری دانست و بیان کرد: از ساخت این پایانه سه سال می گذرد و جمهوری آذربایجان به واسطه این پایانه در حال انجام ترانزیت کالاهای خود می باشد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه جانمایی و نقشه احداث پل جاده ای روی رودخانه مرزی آستاراچای مشخص شده است، گفت: قرار شد مرزبانان ایران و جمهوری آذربایجان تا دو هفته دیگر درخصوص تعیین نقطه صفر مرزی و دیگر ملزومات مربوط به مرز با هم نشستی داشته باشند. 

خادمی با بیان اینکه درخصوص پایانه بار راه آهن بین المللی آستارا-آستارا موانع و مشکلاتی وجود داشت که با طرف آذری در میان گذاشته شد، افزود: آذری ها متعهد شدند که نسبت به تکمیل پایانه بار راه آهن بین المللی آستارا-آستارا در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنند. 

به گزارش فارس، «رحمان هماتوف» معاون توسعه دیجیتال و حمل ونقل وزیر راه جمهوری آذربایجان به همراه 20 تن از مقامات آذری در شهرستان آستارا میهمان وزارت راه و شهرسازی بودند که بازدید از پل ریلی و محوطه بارانداز ریلی راه آهن بین المللی آستارا-آستارا از دیگر برنامه های مسؤولین دو کشور بود. 

انتهای پیام/۸۴٠٠۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان