[ad_1]

حجت الاسلام سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ذکر سیره اولیا و مجاهدان فی سبیل الله و مردان خدا پرست وطن دوست از مصادیق تعظیم شعائر الهی است، اظهار کرد: حجت الاسلام «یونس استادسرایی» معروف به «میرزا کوچک جنگلی» از خداباوران وطن دوست بود که قرن گذشته برای حفظ و اعتلای ایران و استقلال و عزت مردم این کشور بر اساس آموزه های الهی و دینی قیام جانانه ای انجام داد.

وی با اشاره به قیام «میرزا کوچک جنگلی» علیه دو اهریمن استعمارگر و ظالم همچنین بریتانیای خبیث و روس تزاری و کمونیست، افزود: از سوی دیگر این روحانی مبارز با استبداد و سلطنت ظالمانه حاکم آن زمان یعنی رضاخان قلدر و مزدور نیز به مبارزه پرداخت و از عافیت و آسایش و اعتبارات دنیوی چشم پوشی کرد لذا یکی از مصادیق اولیای الهی، مفاخر ملی و حتی بین المللی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اینکه «میرزا کوچک» مینیاتوری از جمهوری اسلامی را در این خطه ولایتمدار برقرار کرده، بر ما واجب است تا زمینه تجلیل و تعظیم و در عین حال تبیین واقعی و بی پیرایه از حماسه مردان خدایی همچون «میرزا کوچک» که امروز به واسطه اقدامات آنها طعم شکوهمند عزت و استقلال و آزادی را حس می کنیم داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید برای مقابله با خط تحریف عناصر غرب زده و سلطنت طلب واکنش مناسب تبیینی و تبلیغی داشته باشیم.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه در این راستا در صدمین سالگرد شهادت «میرزا کوچک جنگلی» اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان به منظور نهضت نشر خوبی و سازماندهی نهضت تبلیغ چند برنامه محوری برای تبیین اقدامات «میرزا کوچک جنگلی» انجام داده است، ادامه داد: برگزاری نشست تبیینی و تبلیغی نهضت میرزا با حضور ۴۰ نفر از روحانیون شهرستان های گیلان در منزل پدری «میرزا» در محله استاد سرا یکی از این اقدامات بود.

وی همچنین بیان کرد: برای آشنایی عموم مردم با ماهیت دینی نهضت جنگل و شخصیت روحانی و طلبگی میرزا مسابقه های ساده اما با محتوای مذکور با همکاری شبکه باران تهیه و پخش شد و به برندگان به قید قرعه جوایز ارزنده ای اهدا شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزاری نشست یک روزه «بازخوانی استکبار ستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک جنگلی» را یکی از مهم ترین برنامه های در این زمینه عنوان کرد و افزود: این نشست روز پنج شنبه ۲۵ آذر ماه در تالار مجتمع دارالولایه شهر قم با حضور نمایندگانی از جنبش های مقاومت همانند حزب الله لبنان، حزب الله عراق، حماس، جهاد اسلامی، انصارالله یمن و غیره برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این نشست با مشارکت مجمع جهانی اهل بیت (ع) و با حضور علما و فضلای گیلانی مقیم قم برگزار می شود.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه امیدواریم در کنگره سال با موضوع میرزا به ابعاد بین المللی «نهضت جنگل» پرداخت شود، گفت: «میرزا کوچک جنگلی» مایه افتخار گیلان و ایران است و باید آن را به عنوان شخصیت آزادی خواه به جهان معرفی کرد.

وی ادامه داد: این نشست یک روزه در حوزه علمیه قم علاوه بر تاکید بر شخصیت روحانی و دینی میرزا به منظور معرفی کردن این شخصیت بی نظیر به امت اسلامی و جهان مستضعفین برگزار می شود و آغازی برای اهداف تعیین شده است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان