[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در شانزدهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به حضور فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقر العلوم (ع) رشت اظهار کرد: هفتم آذر مصادف با روز نیروی دریایی پاسداشت تلاشهای این فرزندان ایران اسلامی است که همچون دیگر نیروهای مسلح با صلابت از مرزهای آبی و خاکی دفاع می کنند. 

محمد حسین واثق کارگرنیا به اقدام غرور آفرین نیروی دریایی در برخورد با ناو متجاوز دریایی آمریکا اشاره کرد و گفت: این اقدام نیروی دریایی مایه غرور و مباهات ایران و ایرانی و اطمینان خاطر از بابت حفظ امنیت همیشگی ملت توسط نیروهای پُرصلابت مسلح شد. 

وی به نوزدهم آذر مصادف با میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار اشاره کرد و افزود: این روز را خدمت تمامی پرستاران عزیز و پُر تلاش شهر رشت تبریک و تهنیت عرض می کنم و ویروس کرونا با تمامی مشکلات و مصائبی برای مردم به همراه داشت، موجب شد تا بیش از پیش به نقش مهم و خدمات صادقانه قشر بی ادعا و خدوم پرستار پی ببریم. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت یاد و خاطره تمامی شهدای گرانقدر بالاخص شهدای سلامت را گرامی داشت و تصریح کرد: پرستاران خدوم ایران اسلامی در تمام روزهای کرونایی عاشقانه در کنار بالین بیماران به منظور ارائه خدمات حضور داشته و دارند و در این راه تعدادی از آنان به فیض عظیم شهادت نائل آمدند. 

کارگرنیا با اشاره به شانزدهم آذر روز دانشجو بیان کرد: دانشجویان در تحولات جامعه نقش غیر قابل انکاری دارند و ان شاالله دانشجویان ایران اسلامی بالاخص دانشجویان دیار سردار بزرگ میرزا کوچک جنگلی، با تلاش و کوشش در مسیر کسب علم، موجب خودکفایی ایران اسلامی در تمامی بخش ها شوند. 

انتقال مرکز آموزشی درمانی نیروی دریایی رشت به نقطه دیگری از شهر
وی با مخاطب قرار دادن امیر دریا دار دوم مهدی شعبانزاده فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت تصریح کرد: بخشی از حوزه مدیریت شهری به نحوی با مجموعه نیروی دریایی مرتبط است و برای کاهش حجم ترافیک در محدوده خیابان پاسداران شهر رشت با همراهی نیروی دریایی می توانیم گام های موثری برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به انتقال مرکز آموزشی و درمانی نیروی دریایی به خارج از محیط شهری گفت: فضای فعلی مرکز آموزش و درمانی نیروی دریایی فضای خوبی برای انتفاع بیشتر مردم است و اگر فرمانده نیروی دریایی موافقت کند با انتقال این مرکز آموزشی به خارج از شهر از این مکان به منظور ارایه خدماتی به شهروندان رشت استفاده کنیم. 

انتقاد رئیس شورای رشت از وضعیت پل های عابر پیاده مکانیزه در رشت 
کارگرنیا با انتقاد از برخی از اقدامات شهرداری رشت وعدم نظارت صحیح در روند اجرای پروژه های عمرانی افزود: بنده معتقدم شورای اسلامی شهر رشت، هر زمان که کم کاری و اشتباهی را در اجرای پروژه ها و یاعدم نظارت شهرداری رشت مشاهده کند باید تذکرات لازم را به شهرداری بدهد. 

وی به عدم انتفاع مردم رشت از ایجاد پل های عابر پیاده مکانیزه در این شهر اشاره کرد و گفت: با احداث این پل ها که با هدف حفط امنیت و سلامت شهروندان در رشت انجام شد انتظار می رفت خطرات ناشی از تصادفات کاهش پیدا کند و انتفاع مردم هدف اصلی احداث این پل ها در سطح شهر بود. 

شهرداری رشت از پیمانکار پل های عابر پیاده ضمانت اجرایی نگرفته است
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه متاسفانه فقط پیمانکار از احداث این پل ها منتفع شده است، تصریح کرد: اغلب آسانسورهای پل های عابر پیاده مکانیزه در رشت خراب هستند و بابت رفع مشکلات در این باره به شهردار رشت طی یک نامه در نهم آذر سال جاری به صورت مکتوب تذکر دادیم اما متاسفانه عملا اقدام موثری مشاهده نشد. 

کارگرنیا با بیان اینکه تذکر اعضای شورا به مزاج برخی خوشایند نیست، افزود: روز گذشته شاهد آتش سوزی در اتاقک یکی از آسانسورهای پل های عابر پیاده مکانیزه در رشت بودیم که بر اساس گزارشات اعلام شده به محل تجمع معتادین تبدیل شده بود و هیچ نظارتی از سوی پیمانکار و شهرداری رشت در این باره وجود نداشت. 

وی با ابراز تاسف از اینکه شهرداری رشت در برخی از پل های عابر پیاده مکانیزه در رشت ضمانت اجرایی نگرفته است، بیان کرد: شهرداری رشت باید انجام قرار داد تبلیغات بر روی پل ها را به اجرای کامل این پروژه مرتبط می کرد که متاسفانه این مهم نیز در نظر گرفته نشده است. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در نهم آذر ۱۴۰۰ به صورت مکتوب بابت رفع مشکلات پل های عابر پیاده مکانیزه به شهردار رشت تذکر دادم، گفت: شهردار رشت به مدت یک ماه تا تاریخ ۹ دی ماه ۱۴۰۰ فرصت دارد این مشکل را برطرف کند و در غیر این صورت بر اساس قانون با وی برخورد می شود. 

تهدید پاکبانان شهرداری رشت به اخراج
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سال ۹۰ قرار دادی پیرامون واگذاری تعدادی CNG ما بین شهرداری رشت و یکی از شرکت ها منعقد شد اظهار کرد: بر اساس یک فراخوانی یک شرکت ۶ جایگاه CNG را در آن سال در اختیار گرفت. 

سید شمس شفیعی با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۴ حدود ۸ سال است که این قرار داد بدون فراخوان مجدد تمدید شده است، افزود: بر اساس قانون فقط در یک مرحله می توان بر مبنای ماده ۱۴ قرار داد را تمدید کرد اما در تمام این سال ها بدون انجام مزایده این اقدام انجام شد که تخلف است. 

وی به سودآور بودن جایگاه های CNG اشاره کرد و گفت: پس از اعتراضاتی که مطرح شد در سال ۹۹ مزایده برای این منظور برگزار می شود که این تعداد جایگاه CNG با قیمت های متفاوت به شرکت اصفهانی واگذار شد. 

شفیعی با اشاره به اینکه شهرداری رشت سالهاست که از این شرکت پنج میلیارد تومان مطالبه دارد، بیان کرد: شهردار رشت به جای کاهش حق اضافه کاری پرسنل شهرداری بهتر است چنین مطالباتی را پیگیری کند. 

وی با بیان اینکه پاکبانان شهرداری رشت در شرایط بسیار نامطلوب معیشتی زندگی می کنند، تصریح کرد: تعدادی از پاکبانان شهرداری رشت که به واسطه عدم دریافت اضافه کاری، حق پوشاک و غیره به شورا مراجعه کرده اند تهدید به اخراج شده اند. 

انتصاب نیروهای ستاد انتخاباتی در شهرداری رشت 
عضو شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد به برخی از انتصابات در شهرداری رشت گفت: در انتصابات شهرداری رشت دخالتی نداریم اما چنانچه این انتصابات بر خلاف صرف و صلاح شهر و شهرداری باشد حتما تذکر می دهم. 

شفیعی با بیان اینکه چرا از افراد غیر متخصص در جایگاه های مختلف در شهرداری رشت استفاده می شود، افزود: شهردار رشت در برخی از انتصابات تخلف کرده است و چرا فردی که مدرک عمران ندارد برای امور عمرانی شهرداری رشت منتصب می شود. 

وی با اشاره به اینکه با انتصابات اعضای ستاد انتخاباتی در شهرداری رشت به شدت مخالفت می کنم، تصریح کرد: تاوان چنین اشتباهاتی را مردم این شهر و مجموعه شهرداری پَس می دهند و اعضای شورای ششم رشت همچون برخی از اعضای شورای ادوار گذشته حاضر به دریافت حق السکوت های دوازده میلیونی ماهیانه نیستند. 

استیضاح شهردار رشت
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با شهردار رشت عهد اخوت نبسته ام اظهار کرد: بنده نماینده مردم این شهر هستم و به شهروندان و مجموعه شهرداری رشت بابت رعایت عدالت و رفع تبعیض ها قول داده ام. 

مهدی نوری هریس با بیان اینکه شهردار رشت اگر به دغدغه های اعضای شورا پیرامون برخی از تخلفات پاسخگو نباشد استیضاح می شود، افزود: در جلسه گذشته شورا بابت جداسازی حساب حق پارکینگ، ساماندهی مشاغل پر ترافیک، ایجاد دفتر ثبت املاک در شهرداری به شهردار رشت تذکر دادیم اما هیچ پاسخی از شهردار رشت نشنیدیم و شهردار رشت گویا مجموعه شهرداری را با شرکت خصوصی خود اشتباه گرفته اند. 

وی با تاکید به اینکه شهردار رشت باید در زمان مشخص پاسخگوی اعضای شورا که دغدغه شهروندان را مطرح می کنند باشد، گفت: رفع مشکل زمین های نسقی رشت از مطالبات بحق شهروندان است و بیش از نیمی از زمین های رشت نیز نسقی هستند، اما هنوز مشکل برطرف نشده و رشت به عنوان مرکز استان باید الگوی ۵۳ شهر باشد. 

نوری هریس با انتقاد از کاهش حق اضافه کاری پرسنل شهرداری رشت تصریح کرد: طبق اعلام کارشناسان دریافت کمتر از ماهیانه ۱۰ میلیون تومان یعنی افراد زیر خط فقر هستند و در این شرایط حق اضافه کاری پرسنل شهرداری کاهش پیدا کرده است. 

شهردار رشت مشکلات پرسنل شهرداری را نمی بیند
عضو شورای اسلامی شهر با تاکید به رفع مشکل رفاهی پرسنل شهرداری رشت افزود: شهردار رشت گویا اصلا مشکلات پرسنل را نمی بیند. 

جلسه غیر رسمی ما بین اعضای شورا و شهردار رشت
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه طی سال های اخیر نتوانستیم گردش مالی مناسبی در رشت داشته باشیم اظهار کرد: مردم رشت یقینا هر فردی را که در مسیر توسعه این شهر سنگ بیاندازد، نمی بخشند. 

سید حسین رضویان با بیان اینکه از ریاست شورا تقاضا دارم در جلسه غیر رسمی ما بین اعضای شورا و شهردار رشت موضوعات مطرح شده در این جلسه بررسی شود، افزود: دغدغه های اعضای شورا پیرامون مباحث مطرح شده بحق است و باید همه تصمیمات در راستای رفع مشکلات شهر و خدمت به شهروندان تجمیع شود. 

روستایی به نام رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه برخی به دنبال درگیر کردن اعضای شورای ششم رشت با کاغذ بازی های بیهوده هستند، اظهار کرد: نطق کردن دوای درد مردم نیست و بنده طی ۴۵ روز گذشته پیرامون رفع مشکلات ورودی شهر رشت از سمت جاده تهران مباحثی را مطرح کردم و گویا این موضوع به فراموشی سپرده شده است. 

مسعود عباس نژاد به ورود میهمانان نوروزی به رشت اشاره کرد و گفت: وضعیت اسفالت رشت آن چنان به هم ریخته و نامناسب است که متاسفانه در ایام نوروز باید میزبان میهمانان نوروزی در روستایی به نام رشت باشیم. 

وی با بیان اینکه شهردار رشت فرصت آسفالت را از دست داده است، افزود: چنانچه تا یک ماه آینده شهردار رشت که مدعی شناخت مشکلات و آشنایی با بدنه شهر است، نسبت به رفع مشکل ورودی شهر از سمت جاده تهران ورود نکند، یقینا به این مسئله را به صورت قانونی بررسی می کنیم. 

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه نگهبانان پارک های سطح رشت به صورت ۲۴ به ۲۴ مشغول به کار هستند، تصریح کرد: چندین هزار متر از یک پارک را در اختیار دو نگهبان قرار داده اند و این نگهبانان اگر بخواهند این مسیر را طی کنند نیم ساعت طول می کشد و بعد که دزدی اتفاق می افتد از حقوق کارگر کم می کنند.

افراد بی عرضه استعفا دهند
عباس نژاد با تاکید به اینکه اگر فردی عرضه دفاع از حق مردم و رفع مشکلات را ندارند باید استعفا دهد و برود بیان کرد: در صورت عدم توجه شهردار رشت، یقینا بر اساس قانون با شهردار برخورد می شود. 

نتیجه تست هوش ۶۰ میلیون تومانی مدیران شهرداری رشت اعلام شود
وی به برگزاری تست هوش مدیران شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: خوشحال می شویم نتیجه این تست هوش که ۶۰ میلیون تومان به شهرداری رشت تحمیل کرد مشخص شود و به اطلاع اعضای شورا برسد تا ما از اسامی مدیران باهوش شهرداری رشت مطلع شویم. 

موافقت اعضای شورای رشت با کمک پانصد میلیون تومانی به تیم فوتبال سپیدرود
محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با قرائت لایحه ارسالی از سوی شهرداری رشت مبنی بر کمک مالی به تیم فوتبال سپیدرود رشت به مبلغ پانصد میلیون تومان در قالب کمک های مالی و لجستیکی افزود: شرایط تیم بسیار عالی است اما به لحاظ مالی با مشکلات فراوانی مواجه هستند و یقینا در صورت حمایت شورا و شهرداری رشت از تیم مردمی بار دیگر شاهد حضور مقتدرانه سپیدرود در مسابقات فوتبال باشیم. 

مجید عزیزی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یک بخش خصوصی مسؤولیت مدیریت تیم سپیدرود را بر عهده دارد اظهار کرد: اینکه یک بخش خصوصی بخواهد این تیم را مدیریت بکند ولی هزینه اش را یک نهاد دولتی بپردازد توجیه پذیر نیست اما در نهایت به احترام سپیدرود با این لایحه موافقت می کنم. 

۱۰ عضو شورا با لایحه پانصد میلیون تومانی کمک به تیم فوتبال سپیدرود رشت موافقت کردند. 

تحقق وعده های انتخاباتی در شورای ششم رشت
یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در دوران انتخابات وعده هایی برای حل مشکلات شهر مطرح کردیم، اظهار کرد: تحقق آن وعده ها را جز وظایف و برنامه هایم می دانم و این شعارها شامل حل مشکلات پسماند رشت، حل مشکل رودخانه های رشت، بهبود وضعیت آسفالت کوچه و خیابان های شهر و غیره بود. 
حسن کریمی کرنق با بیان اینکه مردم رشت به منتخبینشان در شورای ششم اعتماد کرده اند افزود: هم اکنون وظیفه داریم تا پیش از اتمام دوران فعالیت شورای ششم برای رفع این مشکلات وارد عمل شویم. 

وی با تاکید به اینکه برای توسعه شهر نیازمند مولفه هایی نظیر توسعه جغرافیایی و اقتصادی هستیم، بیان کرد: بسیاری از خانه های نسقی در محلات کم برخوردار رشت وجود دارد و شهروندانی که در این املاک سکونت دارند از فقدان امتیازاتی از جمله آب و برق رنج می برند و حتی زمستان های سرد را بدون داشتن گاز سپری می کنند. 

عضو شورای شهر رشت به شیوه نامه تهیه شده از سوی شورا برای رفع مشکل زمین های نسقی اشاره کرد و گفت: متاسفانه این شیوه نامه در دیوان عدالت اداری پذیرفته نشد و لازم است راهکار جدیدی برای حل این مشکل ارائه شود. 

کریمی با بیان اینکه یک دستگاه ادارای برای پیشبرد اهدافش باید رضایت پرسنل را جلب کند، افزود: پرسنل شهرداری رشت در درآمد و وصول مطالبات شهرداری نقش مهمی ایفا می کند و کاهش حقوق و مزایای پرسنل شهرداری موجب کاهش انگیزه شان برای انجام کار بهتر می شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان